Hap!

Gestart door CharleyMcNelly, februari 04, 2016, 00:14:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

CharleyMcNelly

Hoi allemaal!

Sinds een week of 6 zijn grasparkiet Chet Baker en ik aan elkaar aan het wennen. Als mijn eerste vogeltje moet ik nog heel erg zoeken hoe ik hem moet opvoeden. Chet is volgens mij een eigenzinnige parkiet die gewoon wat eigenwijs is en niet van kroelen houdt, daarom wil ik checken of het wel klopt wat ik doe:

Hij vertoont vreemd gedrag, hij lijkt niet bang voor mijn vinger want hij komt er zonder twijfel op.  (Hij is niet eenkennig want ook als mijn lief het probeert krijgt hij dezelfde reactie) Maar als hij erop zit kan hij wel happen. Bij het kriebelen op zijn buik pikt hij soms uit het niets en ik twijfel of hij nou wel of niet klaar is om vrij te vliegen. (Hij heeft al twee vluchten gehad, bij de tweede ging het al stukken beter).
Verder wilt hij niets anders dan trosgierst en z'n zaadjes. Verse groente en fruit, parkietenknaagsticks en kaas of brood wilt hij niet. Zijn er verder nog dingen die hij mogelijk wel wilt?
Daarnaast de vraag of het bezwaarlijk is dat ik juist vaak 's nachts thuiskom en hij daar wakker van wordt. Mijn werktijden als geluidstech geven een omgekeerd ritme, maar kan zo'n beestje dat wel aan?
Vaak neem ik hem en zijn kooi mee als ik langer dan een nacht onafgebroken weg ben. Is dat een goed idee?

Groetjes!

Loeky

Je bent heel goed bezig en je zorgt goed voor je parkiet. Dat happen naar je vinger is onderzoekend gedrag.
Je zou een nachtlampje aan kunnen schaffen. Te koop bij Action of Hema. Dan schrikt je parkiet niet als je thuis komt. Ook altijd heel zachtjes praten als je binnen komt helpt. Succes :)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

CharleyMcNelly

Dat nachtlampje was een topplan :) Hij gaat nu rustig zitten eten als ik thuis kom.
Is veel reizen (uiteraard in een reiskisje in het donker) bezwaarlijk voor een grasparkiet?
Nog even over het vliegen:
Na het vliegen lijkt hij zaadjes op te "kokhalzen" waarschijnlijk uit zijn keelkrop...
Is dit erg?

CharleyMcNelly

En oja! Is mijn kleine man niet per ongeluk een poppetje? ???