Help mijn Valkparkiet word maar niet tam!!!!!!!!

Gestart door logimax, januari 20, 2016, 23:13:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

logimax

Hallo,

Ik heb een Valkparkiet, al 2 jaar en had hem gekocht toen die 4 maanden oud was. Hij moest eerst wennen aan z'n nieuwe omgeving en dat deed hij .
Hij at gewoon van mijn hand en kwam naar mij toe. Niet veel maanden na aanschaf gebeurt er iets ergs, toen hij op de deur stond waaide het opeens heel hard en sloot de deur dicht waardoor zijn staart vast kwam te zitten, zijn staart kwam eraf maar verder was er niks ergs, hij was wel geschrokken, Sindsdien is hij hersteld en is hij heel erg op zijn gemak, hij vliegt naar me toe komt naast me zitten maar als ik mijn hand naar hem toe breng wordt hij bang en maakt hij bijt bewegingen.

Mijn vraag is dus hoe kan ik evoor zorgen dat hij niet meer bang is van mijn hand dat ik hem gewoon kan aaien en oppakken. (kan het zijn dat hij een trauma door dat incident heeft opgelopen, zou dat een oorzaak in zijn gedrag kunnen zijn?)

Alvast bedankt,

Logimax

(Even leesbaarder en begrijpelijker gemaakt)

Kleintjes

Geduld, geduld en nog eens geduld. Net als met elk dier dat je wilt tam maken, vooral na grote schrik als 't ongelukje van de deur (daarom moet alles dus DICHT zijn als je de vogel los laat). Gewoon rustig opnieuw beginnen en vooral niet de vogel gaan dwingen.
Tevens houden de meesten er niet van om opgepakt of geaaid te worden, zijn geen knuffeldieren. Slechts 'n enkele vogel vindt dit wel prettig, maar dat zal zich vanzelf moeten uitwijzen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses