Parkiet heeft kale plek/bultje bij kont

Gestart door KykoEnCoco, januari 14, 2016, 22:24:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KykoEnCoco

Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forom. Sinds 14 November 2015 heb ik 2 parkietjes: kyko en coco. Coco is een mannetje volgens mij, paars/roze neusdop. wij hebben ze opgehaald toen ze zelfstandig konden eten en rond de 6-8 weken waren. Echter valt mij op dat coco een kaal plekje heeft bij zijn kont en het lijkt ook of er een bult uit steekt? Maar kyko heeft dit niet.
Ik denk niet dat het veren trekken is, ze hebben veel speelgoed spelen altijd samen en kunnen beide goed vliegen. Alleen zat coco vandaag wat meer bij de kooi in plaats van bij het gordijn waar ze normal altijd spelen. Maar hij heeft wel gewoon gevlogen en goed gegeten, ook fruit.
Ik dacht eerst dus aan legnood maar omdat het een mannetje is weet ik het niet zeker. In bad durven ze niet dus spuit ik ze soms nat met een plantenspuit.
Vandaag viel de kale plek mij heel erg op (ik stond onder ze terwijl ze bij het gordijn aan het spelen waren ) en ik maak mij er heel veel zorgen om :-[ ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en weet wat het eventueel kan zijn? misschien is het wel helemaal niks of ik moet naar de arts gaan!
Ik heb een foto bijgevoegd maar ik weet niet of dit goed is gegaan.
Ik hoor graag van ervaringen van jullie.
Met vriendelijke groeten..

Loeky

Oh, ik zie dat je hem twee gepost hebt, nu wel met foto's.
Ik blijf bij mijn advies om naar de dierenarts of vogelarts te gaan.
Dit ziet er niet uit als iets normaals.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Essie72

Mijn moeder heeft een parkietje gehad die had dat ook aan z'n kontje en we hebben nu een parkietje bij ons die dat aan z'n buikje heeft. Het zijn een soort gezwelletjes. Mijn ervaring is dat ze net zo vrolijk zijn als de andere parkietjes en er geen last van hebben. Het schijnt wel een veel voorkomend iets te zijn bij parkietjes