Ruzie

Gestart door mickael, januari 05, 2016, 08:43:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mickael

Hi,

Het is lang geleden dat ik hier een vraag gesteld heb, maar ik heb een situatie waarmee ik geen raad weet.

Ik heb ooit 2 parkietjes gehad, Choko en Kroky.
Ik heb Choko in laten slapen en omdat Kroky zo eenzaam was heb ik Roger gekocht. Toen had ik dus 2 mannetjes.
Later heb ik uit de voilere van mijn vader een broertje en zusje erbij genomen, maar toen ging Kroky eind 2014 ook dood.

Sinds toen zit ik dus met 3 vogels, een broertje en zusje + Roger, wat tot gisteren prima ging.

Normaal wordt er om het vrouwtje gevochten, maar in mijn geval zitten zowel het zusje als Roger achter het broertje aan en deze twee zitten elkaar dus constant weg te jagen.
Op zich nog geen probleem, omdat het vrouwtje steeds opzij ging, maar gisteren was het voor het eerst dat ik het vrouwtje tegengas zag geven en het resultaat was dat ze dus een paar keer op de grond aan het rollenbollen waren.

Het gekke is dat ze 5 minuten later weer gezellig met z'n allen eten en 5 minuten later weer ruzie hebben.

Is dit een fase? Of blijft dit zo en kan ik beter het vrouwtje terug naar mijn vader brengen?
Ik zou het echt jammer vinden om ze uit elkaar te halen, omdat het zo lang goed gegaan is, maar ik heb ook geen zin in gewonde parkieten.

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren.

Iris7

Zolang ze elkaar niet verwonden, is er niets aan de hand. Poppen kunnen nogal temperamentvol zijn, dat is normaal.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).