Advies gevraagd

Gestart door Koekjestrommel, januari 04, 2016, 22:15:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koekjestrommel

Beste Forumleden. Ben al wat a langer een lurker op dit forum en maak dan toch maar een topic.

Ik ben een vrij verse parkieteigenaar van 20 jaar.
Ik heb een popje en een mannetje waarvan het hiet over het popje gaat.

Ze is zon 2-3 maanden oud schat ik. Toen ik haar kocht bij een hobbykweker merkte ik er nog weinig van maar merkte toch ademhalingsproblemen op. (5 weken oud op moment van aanschaf).
Op de hoek zit een dierenarts dus daar toen langsgegaan. Die schreef mij een anti biotica voor (ik weet het vogelarts is beter!).

Dit hield ik achter de hand voor het geval dat. Ze leek er erg van op te knappen en ik besloot toen na een tijdje op advies van de dierenarts het kuurtje te stoppen.
Na een tijdje kwam het weer terug en ook de groei blijft een beetje achter t.o.v. de andere. Vliegen kon ze niet op het moment van aanschaf maar daar oefen ik elke dag mee door haar in de gang te laten oefenen.  Ook zet ze haar vleugeltjes wat op.

Ze schijnt er niet echt last van te hebben maar nu zegt dit misschien niet alles.

Uitwerpselen zijn normaal en ze eet/drinkt normaal en ze speelt en fluit er vrolijk op los.

Is dit misschien een definitief kwaaltje ? in elke soort heb je gewoon een gevalletje apart of is langs de vogelarts alsnog verstandig?

Met vriendelijke groet,
Koekjestrommel.