Mogelijk te lange snavel?

Gestart door NielsTreurniet, december 28, 2015, 22:27:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NielsTreurniet

Goede avond allemaal,

Ik heb sinds 2 maanden een engelse grasparkiet genaamd 'Harrie'. Er leuk beestje en al vrij tam. Ik schat in dat hij nu zo'n 4 maanden oud is.
Sinds kort valt mij op dat zijn snavel aardig lang begint te worden. Ik vind het wat lastig in te schatten wat nou precies te lang of te kort is.
Ik heb daarom even een foto bijgesloten zodat mogelijk jullie hier mij meer over kunnen vertellen.

Is dit te lang en moet ik mij hier zorgen om maken? Hij heeft trouwens zo'n rood knaagblokje, maar daar wordt eigelijk alleen z'n kopje rood gekleurd van ;)

De foto's zijn toegevoegd als bijlage aan deze post.

Alvast bedankt voor jullie advies!

Kleintjes

De bovensnavel is zeker te lang, kijk maar eens naar foto's van ander parkietjes.

de dierenarts kan hierbij helpen, door de snavel te slijpen (heeft voorkeur over knippen daar de snavel kan splijten).
Heeft Harrie nog ander knaagmateriaal, zoals houtjes, takken, kartonnetjes..?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

NielsTreurniet

Ik ga straks langs de DA. Ik zal dan even kijken hoe hij het doet, zodat ik het de volgende keer zelf kan doen.
Bedankt voor je advies :)


NielsTreurniet

Zo, het snaveltje is weer mooi kort. Hij was inderdaad heel erg lang. Ik zal ook proberen om over te gaan op pallets.. schijnt ook beter te zijn voor de snavel

Kleintjes

Of pellets nu beter zijn of niet, lopen de meningen erg over uiteen.

Goede zaadmengelingen zijn zeker net zo goed.
Kan genetisch zijn dat de snavel te snel groeid, kan andere oorzaak hebben.. Belangrijkste is, ongeacht wat je doet, dat je vogeltje genoeg (hard) sloop speelgoed heeft en knaagmateriaal. Dat helpt bij 't kort(er) houden van de snavel.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

NielsTreurniet

Ik ga gewoon eens proberen. Heb al een zakje pellets en een potje palmnootolie gekocht waar ik mee ga testen. Vitamine A is volgens mij ook wel goed voor ze.

Kleintjes

Citaat van: NielsTreurniet op december 29, 2015, 20:22:09
Ik ga gewoon eens proberen. Heb al een zakje pellets en een potje palmnootolie gekocht waar ik mee ga testen. Vitamine A is volgens mij ook wel goed voor ze.
Te veel vitaminen maken ziek, ben erg voorzichtig met 't geven van extra vitamines.
Beter geef je groente en fruit :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses