Wormen

Gestart door Furby2014, december 27, 2015, 21:20:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Furby2014

Hallo allemaal

Tweety is ziek en ben naar de dierenarts gegaan. Hier is er een microscopisch onderzoek gedaan en kwam de diagnose megabacterie uit.
Echter zag ik gisteren een sliertje uit haar cloaca hangen en ik ben direct een wormenkuur gaan halen. Dit heeft direct effect. Er kwamen echt heeeeel veeeel wormen uit.
Ik denk dat de dierenarts een verkeerde diagnose heeft gesteld. Het heeft mij bijelkaar 60 euro gekost voor een mogelijke verkeerde diagnose.
Ik heb mijn twee parkietjes al een week geleden gescheiden.
Arme beest is mager en ik ga na 14 dagen weer de kuur herhalen. Want de wormpjes gaan dood maar de eitjes niet. Tevens heb ik zelf een microscoop aangeschaft en ik kan zelf ook in haar ontlasting kijken. Daar zaten heel veel eitjes.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Komt het nog goed?

Kleintjes

Ik zou dit wel melden bij de dierenarts, ondanks alles. Wellicht dat zij je dan verder kunnen helpen.
Ikzelf heb hier (gelukkig) geen ervaring mee. Mogelijk dat 1 van onze andere elden hier meer over weet.

Erg vervelend dat 't niet helemaal goed is gegaan bij de dierenarts, hoor je eigenlijk weinig dat 't gebeurd. Slim dat je meteen ingegrepen hebt, maar of dat afdoende is of tijd? nadeel van wormen is dat je 't pas vaak laat ziet en er al mogelijke schade is ontstaan. Houd je kleine vriendje goed in de gaten (hoewel ik er niet aan twijfel dat je hem goed in de gaten houdt ;) ).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Furby2014

Ik heb nu vandaag tweety voor het eerst weer horen fluiten na twee weken. Ik ben erg blij en ik denk dus dat ze beter wordt. Het heeft me wel bloed zweet en tranen gekost. Dagelijks gazasept in haar water en haar kooi dagelijks 3 tot 4 keer verschonen omdat haar poepjes vol zat met wormen. Al 4 dagen telkens haar poepjes verwijderen en 2 maal daags fungizone on haar snavel. Maar ik ben blij dat ze weer opleeft! Dit wil ik even met jullie delen????

Nathalie Vuijk

Ons parkietje, uiteraard op het oog helemaal fit, had hele vieze ontlasting waarbij de spetters rond de kooi vlogen. Ook dronk hij erg viel. Op advies van de medewerker van de dierenwinkel, die zelf ook parkieten kweekt en heel veel van ze af weet, gaf aan dat hij wormen in zijn darmen heeft zitten. Hij zei: als je hem nu pakt en hij voelt hoekig aan dan is hij erg vermagerd. Om het medicijn in zijn nekje te doen moesten wij hem pakken en inderdaad voelde hij heel hoekig aan terwijl het aan de buitenkant helemaal niet te zien was. Wij het medicijn aangebracht en toen ging hij toch gek doen?? Hij ging op de grond zitten en viel iedere keer om omdat hij met zijn snavel bij zijn nekje wilde komen maar dat ging natuurlijk niet. Wij hadden het idee dat het middel de nek irriteerde. Op een gegeven moment viel hij iedere keer op zijn rug, wij hem weer teruggedraaid maar uiteindelijk was het over en uit. Nog geen 2 jaar oud, heel erg triest. We hadden echt het gevoel dat we hem met dit middel hebben vermoord. Ons advies is: Je hebt ook een vergelijkbaar middel waarbij je druppels in het waterbakje moet doen. Omdat het in zijn nek maar 1x hoefde en dit heel snel wordt opgenomen in zijn bloed hadden wij hiervoor gekozen maar ja.. helaas!

Kleintjes

Citaat van: Nathalie Vuijk op februari 18, 2016, 21:18:56
Ons parkietje, uiteraard op het oog helemaal fit, had hele vieze ontlasting waarbij de spetters rond de kooi vlogen. Ook dronk hij erg viel. Op advies van de medewerker van de dierenwinkel, die zelf ook parkieten kweekt en heel veel van ze af weet, gaf aan dat hij wormen in zijn darmen heeft zitten. Hij zei: als je hem nu pakt en hij voelt hoekig aan dan is hij erg vermagerd. Om het medicijn in zijn nekje te doen moesten wij hem pakken en inderdaad voelde hij heel hoekig aan terwijl het aan de buitenkant helemaal niet te zien was. Wij het medicijn aangebracht en toen ging hij toch gek doen?? Hij ging op de grond zitten en viel iedere keer om omdat hij met zijn snavel bij zijn nekje wilde komen maar dat ging natuurlijk niet. Wij hadden het idee dat het middel de nek irriteerde. Op een gegeven moment viel hij iedere keer op zijn rug, wij hem weer teruggedraaid maar uiteindelijk was het over en uit. Nog geen 2 jaar oud, heel erg triest. We hadden echt het gevoel dat we hem met dit middel hebben vermoord. Ons advies is: Je hebt ook een vergelijkbaar middel waarbij je druppels in het waterbakje moet doen. Omdat het in zijn nek maar 1x hoefde en dit heel snel wordt opgenomen in zijn bloed hadden wij hiervoor gekozen maar ja.. helaas!
Dieren kunnen allergisch zijn, net als mensen.
Helaas is 't bij jullie vriendje ernstig mis gegaan :(

Zelf gaan dokteren is nooit 'n goed idee, tenzij je 1000% zeker weet wat je doet. Beter 1 keer te vaak de dieren arts / vogel arts ingeschakeld, dan 1 keer te weining.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses