Parkiet met een stoornis?

Gestart door missie_go, december 14, 2015, 11:47:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

missie_go

Beste allemaal,

Mijn parkiet is raar. Ze knaagt aan ALLES. Ze is altijd stil, nooit dat enthousiaste gekwetter dat je normaal van parkieten gewend bent. Alleen zijn wil ze niet, maar zoekt verder ook geen contact. Als de andere parkiet echter een andere kamer invliegt dan is het paniek geblazen. As we speak is mevrouw achter een schilderij gekropen, terwijl de andere van bovenop het schilderij naar beneden gluurt. Ze laat zich gewoon naar beneden vallen en lijkt dit heel prettig te vinden aangezien ze makkelijk 10 min zich kan vermaken daarachter. Ze krijgt het ook voor elkaar om TEGEN de muur te landen, met als doel knagen aan het stucwerk/stenen. In principe is ze tam, maar wel alleen als ze je nodig heeft.
Ik heb niet per se een hulpvraag want madam lijkt kerngezond, maar meer een filosofische vraag of parkieten ook psychologische stoornissen kunnen hebben. Lijk een beetje op autisme of zo.  ::)

Kleintjes

Malle meid, hihihi. Zo te zien is ze broeds.

Popjes hebben nu eenmaal de neiging om aan alles te knagen, vooral als ze broeds zijn. In de natuur zouden ze dan 'n holletje maken / bewerken in 'n boomstam.
Heeft ze genoeg knaagmateriaal in hun verblijf? Vaak kan dit helpen met 't remmen van ongewenst knagen.
Tevens de vraag: Hebben ze 'n mineralenblok tot hun beschikking (meestal zijn deze rood / roze van kleur)?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

missie_go

Ik heb haar al iets van 6 jaar, en het is een continu iets. Of ze is gewoon constant broeds, wie weet. In de kooi is genoeg te knagen ja, ze heeft al een stok helemaal doorgeknaagd en viel eraf toen ze erdoor was  ::) en er hangt allerlei hout en touw etc.
Nee geen mineralenblok, zal ik eens gaan halen.