stilletjes

Gestart door Sterre, december 14, 2015, 11:38:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sterre

Hallo parkieten liefhebbers,

sinds een week zijn mijn parkietjes stil geworden, ze fluiten bijna niet meer, het spelen doen ze af en toe nog wel, of ze zitten elkaar achterna, maar daar blijft het ook bij. Het mannetje was eerst echt een druk ventje, het meisje was rustiger. Het mannetje speelt nog wel af en toe met zijn belletje, ze eten goed, drinken ook, maar ze zijn zo stil geworden, en ik mis dat. ze tonen niet ziek, wel zijn ze net allebei in de rui, heb al speciaal voer daarvoor gehaald, en de verloren veertjes wordt al minder. Het meisje is een kruipertje

is het slim om een cd-tje op te zetten met fluitende vogeltjes ? Graag advies.

Kleintjes

Tijdens de rui zijn de meeste parkietjes 'n stuk rustiger - 't wisselen van de veertjes kost veel energie.
Na de rui, of zodra deze bijna over is, worden ze vanzelf weer 'n stuk actiever.

Fijn dat je 'n kruipertje hebt opgenomen, vaak krijgen deze lieverds  nauwelijks een kans :)
Je kunt echter niet met ze kweken, maar ik vermoed dat je dat al wist.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sterre

heee bedankt voor je antwoord, dit wist ik niet. Vond het vaak zo stil, miste dat gekwebbel en soms wat ruzie, blij dat dat goed gaat komen.

en ja, ik wilde er een popje bij, die ik natuurlijk veel te jong kreeg, wist ook nog niets van kruipertjes af, heb de kweker toen gemeld dat hij me een kruiper had gegeven, hij ontkende dat, hij had alleen maar gezonde vogels, hij wilde de parkiet ook niet terug nemen, gaf aan als ik het niet wilde, ik dan maar zijn nek om moest draaien, of haar vrijlaten, nou dat was bij mij tegen het zere been, ik wilde haar niet eens meer terug geven, en ze zit nu bij haar mannetje samen, en ze wint het bijna altijd van hem, kwebbellen wie er op de wip mag (er hangen 2 wippen in) maar ze willen altijd maar op die 1.