Ziek?

Gestart door Feb4, december 09, 2015, 15:17:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Feb4

Hoi, de parkiet ( tweety) van mijn zoon Matthijs, zal nu ongeveer 5 maanden zijn en naar mijn mening gaat hij niet echt lekker. Ik denk wel dat hij in de rui is maar sinds n korte tijd wil hij niet echt meer uit de kooi.
Hij was redelijk tam en kwam vaak uit de kooi ook ik was regelmatig met hem bezig. Nu is het zo dat hij zelfs niet meer uit de kooi wil bij mijn zoon en als we dichtbij de kooi komen dat gaat hij helemaal trillen. Zelfs n keer zo hard dat je het laddertje hoorde rammelen. Als ik er even bij blijf zitten en rustig mijn hand in de kooi stop gaat hij eerst gestrest door de kooi maar als hij eenmaal op mijn hand zit en dan blijf ik met de hand in de kooi dan stopt het trillen. Hij slaapt de hele dag en reageerd af en toe op tv geluid (muziek). Omdat hij niet is gaan praten hebben we er ook sinds kort een spiegel in zijn kooi gehangen.
Wat kan ik nog meer doen?


Groetjes, Feb4

Iris7

Ik zou Tweety door een vogel- of dierenarts na laten kijken, want trillen en veel slapen zijn kenmerken van een zieke parkiet.

Dat Tweety niet praat, is niet op te lossen met een spiegel. Parkieten zijn eigenwijze dieren die pas iets doen als ze er zelf zin in hebben. Wat je kunt proberen, is een (aantal) woord(en) helder tegen je parkiet zeggen, in de hoop dat Tweety het na gaat zeggen. Het is dan wel belangrijk dat er geen achtergrondgeluid is en dat je parkiet niet al ergens mee bezig is. Geduld is het sleutelwoord. Er is ook een grote kans dat Tweety helemaal niet gaat praten.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Feb4

Hoi Iris, Dat spiegeltje hebben we erin gehangen omdat we denken dat hij toch niet gaat praten en misschien geeft het hem een gevoel niet zo alleen te zijn. Hij eet verder goed, maar slaapt heel veel. Het trillen is alleen als iemand in zijn buurt komt. Ik ben hem nu intensiever aan het verzorgen en ga volgende week naar een bijeenkomst en als nodig toch even langs bij een dierenarts.

Dank voor je reactie,