valkje niet weg te slaan bij kooi

Gestart door Sj0eke, december 09, 2015, 02:18:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sj0eke

Ik heb mijn valkje spetter nu ongeveer 4 maanden. Ze is gek op haar kooi daar zit ze het liefst de hele dag, als je haar er uit haalt laat ze vrijwel altijd even weten hier niet van gedient te zijn maar komt daarna rustig op mijn hand zitten. Uit de kooi vliegt ze nooit meer dan 2 rondjes als ik haar daarna weer bij me pak blijft ze bij me afhankelijk van of er dingen zijn die haar aandacht verdienen: eten of mijn ketting oid. Ze is erg rustig ik hoor haar vrijwel nooit brabbelen en als ze vliegt geeft ze af en toe een schreeuw, in haar kooi doet ze dit nooit. Voor ik haar kocht had ik al twee grasjes. Deze zijn niet tam. Toetje komt wel op je vinger zitten als het moet maar wil er verder niks van weten ik heb haar redelijk jong gekocht in een dierenwinkel en Romeo heb ik helaas te oud gekocht ook in een dieren winkel is geen beginnen aan. Laatst genoemde zijn leuke beestjes waar ik veel van geniet en zijn een koppeltje. Spetter is gek op ze zoekt de hele tijd hun kooitje op als ze kan. Mijn vraag is of het mogelijk is Spetter tammer te krijgen. Ze is nu absoluut niet bang maar wel onwennig buiten haar kooi, ze heeft een paar plekjes die ik voor haar gemaakt heb waar ze wel "redelijk graag zit" kroelen vindt ze niks. De kooi open laten helpt niet, ze komt wel naar buiten maar blijft op haar zit stokjes die aan de kooi vast zitten. Door haar gedrag denk ik trouwens te maken te hebben met een vrouwtje maar daar ben ik niet zeker vak ze moet nu iets ouder dan een half jaar zijn maar bij mij is ze nog niet in de rui geweest.  Als ze mijn stem hoort luistert ze wel maar babbelt niet terug wel zit ze in en op haar kooi voortdurend te knarsen; daar is ze blij. Op haar spiegelbeeld reageerd ze ook niet. Hebben jullie tips ?

Groetjes, Sjoeke