Nieuwe grasparkieten aangeschaft

Gestart door WeLiz, december 07, 2015, 08:58:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

WeLiz

Hoi,
Ik heb sinds gisteren twee nieuwe parkietjes(hiervoor nooit een gehad) en ik vraag mij een aantal dingen af.
Het zijn een pop en een man, waarvan de pop een uur eerder in de kooi zat als de man.

De pop lijkt naar de man te "happen" als hij te dicht in de buurt komt, is dit normaal?

Ze hebben sinds binnenkomst beiden nog niks gedronken, hier maak ik me best wel zorgen over.

Hoe kan ik ceesie(pop) en webe(man) het beste tam maken?

En wat is het normale gedrag van een parkietje als ze nieuw zijn?

groetjes

JudithO

Het is normaal dat je de vogels niet tot weinig ziet drinken. Parkietjes drinken heel weinig. Zolang ze gewoon vers water tot hun beschikking hebben is er niks aan de hand. Als ze dorst krijgen, weten ze het wel te vinden.

Verder, kenden je parkietjes elkaar al of heb je ze van verschillende kwekers? Hoe oud zijn je parkietjes?

Normaal zijn nieuwe parkietjes behoorlijk schuw en stil. Het duurt wel even voor ze goed los komen en geluid gaan maken en door de kooi gaan bewegen. Maar dat heeft ook wel iets met de leeftijd te maken. Bij parkietjes die pas net uit het blok zijn duurt het wat langer dan een parkietje dat al volwassen is.

Informatie voor het tam maken kun je hier vinden: http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

WeLiz

Bedankt voor je reactie, ook een hele handige link.

Ceessie is 9-10 weken oud en komt van een dierenwinkel, Webe daarintegen komt uit begin 2015, uit een nest bij een fokker van 5 vogels.
nu een tijdje later als net zitten ze rustig naast elkaar. maar ik ben toch wel bang dat iets gebeurt als k ga werken, is deze angst terecht? zo ja, wat kan er allemaal gebeuren in de tijd dat ik ga werken?
groetjes

JudithO

Ik denk niet dat er gauw iets mis zal gaan. Natuurlijk moeten je vogels nog aan elkaar wennen. Dat kost tijd en gaat natuurlijk niet direct helemaal soepel (meestal).