van grasparkiet naar valkparkiet

Gestart door roelcel, december 02, 2015, 23:55:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roelcel

 Hallo parkietenliefhebbers, zal mij even voorstellen: mijn naam is Roel en ben een liefhebber van gras en valkpakietjes en eigenlijk wel van alle vogels hoor. Mijn eerste grasje was een gewone groene en een superlief aanhankelijk vogeltje maar wel erg zwak...vaak aanvalletjes dat ie verkrampte, dan nam ik hem bij me, gaf hem wat zaadjes en hield hem warm door tegen me aan te houden. Zijn koppie was rond zijn oogjes kaal en traande ook vaak maar het was desondanks een vrolijk grasje. Helaas is ie maar 4 mnd oud geworden..hij was gewoon erg zwak..heel veel verdriet van  gehad. Daarna een geel grasje gehad die 12 jr. is geworden..ook erg tam en een prater die wel wat ondeugende trekjes had zoals in je oor bijten bv. maar verder ook een lief beesie. Ook veel verdriet van gehad toen hij er niet meer was. Een toenmalige  kennis heeft heel snel een jonkie voor me geregeld, omdat hij zag dat ik het er moeilijk mee had. Deze heb ik nu 11 jr. gehad en is 18 nov. helaas door een tumor aan zijn testikkeltje overleden. Ik heb hem nog laten opereren maar is niet meer uit de narcose gekomen omdat ie te veel verzwakt was. Ben er nog steeds stuk van...was echt mijn maatje die ook goed kon praten en altijd achter mij aan vloog door het huis. Ik kon ook echt met hem kletsen..net of ie je begreep. Hij keek je dan ook echt aan......mis hem ontzettend...veel moeten huilen..echt heel moeilijk mee.... Nu heeft mijn zoon een buurmeisje die op dit moment een jonge valkparkiet heeft zitten, zij kweekt met grasjes en valkjes maas grasje heeft ze op dit moment niet. Nu ben ik wezen kijken naar dat beesie  en ben eigenlijk wel verkocht..echt een geinig diertje. Ze wil graag een goed tehuis voor hem/haar, is nog moeikijk te zien en zij zou graag willen dat ie bij mij zou gaan wonen als hij zij helemaal zelfstandig eet. Kan niet wachten eigenlijk, want die stille hoek waar Piko ( noem ze altijd  Piko ) altijd stond....ik kan er niet aan wennen....hoop dat ik dan weer een beetje over dat gemis heen kom. Heb gelezen dat valkparkieten wel 15 tot 25 jr. kunnen worden, dus ik hoop op het laatste en van mij liefst  nog ouder! Ga er in ieder geval  weer goed voor zorgen!  Groetjes allemaal!

Loeky

Het is altijd naar om je vriendje te missen. Ik hoop dat je veel plezier krijgt met het valkparkietje. 11 of 12 jaar is erg oud voor eenn parkiet hoor. Mijn parkieten hebben dat helaas nooit gehaald.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19