Eerst tam, nu niet meer...

Gestart door Tillysvh, november 24, 2015, 15:45:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tillysvh

Hallo!

Wij hebben sinds 2 weken een grasparkietje.
Ik heb het parkietje gevonden. Was er bijna op gaan staan, zo rustig zat hij op de stoep.
Ik heb m meegenomen (dat liet hij heel gewillig gebeuren). Na een aantal tevergeefse pogingen om de eigenaar te vinden of het beestje bij de dierenambulance onder te brengen, hebben we besloten hem onderdak te bieden.
Wij zijn dus nu opeens baasje van een grasparkiet. Absoluut geen ervaring. En we kunnen wel wat tips gebruiken.
Toen hij net bij ons was, was hij heel tam. Kwam gemakkelijk op onze vinger zitten, zelf op onze schouders en hoofd. Hij zat op de tafel en zocht ons op als hij los vloog.
Nu is hij veel aan het krijsen en vliegt hij weg als we in de buurt komen.
Ik vind het heel jammer, want ik zal 'm graag als deel van ons gezin zien en met 'm kunnen 'spelen' enzo.
We proberen tegen het krijsen nu een doek over de kooi te doen als het te heftig wordt.
Ook train ik m door steeds met m'n hand in de kooi te gaan en rustig tegen m te praten (had ik gelezen). Dit laatste hebben we ook geprobeerd met trosgierst, maar daar is hij helemaal niet in geinteresseerd lijkt het.
Overigens laat ik 'm nog wel los vliegen, want hij komt steeds wel weer terug in de kooi en ik heb het idee dat hij daar erg blij van wordt.

Goed, lang verhaal kort, we kunnen wel wat tips gebruiken.
Alvast bedankt!
Tilly

veraluca

Ik heb zelf ook maar een klein tijdje een parkiet maar ik was goed voorbereid ;).
Volgens mij was hij in het begin bang en was hij daarvoor rustig en komt hij nu een beetje los. :) ;).

Tillysvh

Citaat van: veraluca op november 25, 2015, 16:39:49
Ik heb zelf ook maar een klein tijdje een parkiet maar ik was goed voorbereid ;).
Volgens mij was hij in het begin bang en was hij daarvoor rustig en komt hij nu een beetje los. :) ;).

Ja, daar heb ik zelf ook over nagedacht inderdaad. Dan heb ik in ieder geval al even kunnen 'proeven' van hoe het kan zijn.
Wat doe jij om je parkiet tam te krijgen dan?

veraluca

Het staat allemaal op de site van parkietenfreak bij tam maken en dat is gemaakt door allemaal profesinals.