Parkiet gekocht Dennis papegaai

Gestart door veraluca, november 23, 2015, 16:22:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

veraluca

Ik heb laatst mijn eerste parkiet gekocht bij Dennis papegaai. Maar nu heb ik slechte recensies gelezen van Dennis papegaai. Het beestje zag er goed uit maar toen ik thuis kwam was hij heel rustig en kon ik hem gewoon aaien terwijl hij echt niet tam is. Moet ik me zorgen maken? Ik wil niet dat hij dood gaat want het is een heel lief beestje en nog te jong om dood te gaan.
Dus moet ik me zorgen maken?

Sara

Je parkietje is er pas, dus het is heel normaal dat het diertje bang is. Aaien mag je dus zeker niet doen, laat het parkietje de eerste dagen maar op zijn gemakje wennen. Het is al naar genoeg voor zo'n parkietje om in een vreemde omgeving terecht te komen en dat heeft nu eenmaal even tijd nodig.  ;) Je kan wel rustig tegen het parkietje praten of langs de kooi wandelen en als je parkietje los begint te komen kan je beginnen met het tam maken, stap voor stap. Het is dus heel normaal dat het parkietje bang en stil is, maar als je het niet vertrouwt kan je ook op ziektetekenen letten zoals bol zitten (met opgezette veren). In ieder geval is het dus verstandig om volgende keer recensies te lezen over een winkel/kweker voor je er een diertje ophaalt.  :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes