Valkparkiet en grasparkiet

Gestart door Meryamib, november 16, 2015, 20:08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meryamib

Hoi allemaal!

Ik vroeg me af hoe jullie denken over een valkparkiet en grasparkiet samen plaatsen in een kooi. Kan dat? Heeft iemand hier ervaring mee?

Graag jullie mening!

Iris7

Ik heb er geen ervaring mee, maar grasparkieten zijn doorgaans erg dominant, ook over valkparkieten. Het is beter om ze niet bij elkaar te doen, hoewel het soms goed gaat.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Meryamib

Hoi Iris7,
Dank voor je reactie. Ik heb t geprobeerd en ben er gewoon bij gebleven. De valkparkiet houdt t even uit maar gaat gelijk weg zodra die kleine in de buurt van hem komt. Of tikt m zelfs op zijn snaveltje. Denk inderdaad dat t beter is om ze gewoon uit elkaar te houden. Elk hun eigen kooi.

Sara

Elk hun eigen kooi is inderdaad het beste. Grasparkieten en valkparkieten gaan niet goed samen, tenzij in een grote volière waarin ze mekaar kunnen ontlopen. Je doet een grasparkiet meer plezier met een grasparkietenmaatje en een valkparkiet met een valkparkietenmaatje. :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Meryamib

Thx voor je reactie Sara! Denk inderdaad ook dat t beter is. Ik vind die kleine best wel stil af en toe. Denk dat hij een maatje mist en daarom graag naar de valkparkiet neigt.

Sara

Als je ruimte hebt voor een maatje en dit overweegt, zou ik zeker de knoop doorhakken en een maatje zoeken.  :) Veel succes nog met hen!

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes