Help mijn parkiet valt me aan en wil alleen maar bij mijn dochter zitten

Gestart door Willematjuh, november 22, 2015, 14:16:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willematjuh

Hallo! Ik ben Wilma en heb al eerder twee graparkieten tam gemaakt. Maar ik herken het gedrag van mijn nwe parkietje helemaal niet. Ik heb happy 18 oktober gehaald hij zat toen nog in het blok bij zijn moeder. Ik heb hem een week lang bij me gehouden warm onder mijn kleding en hem zelf gevoerd. Daarna wilde hij steeds eruit en ging proberen te vliegen. Ben veel met hem bezig geweest, ik ben de hele dag thuis. Hij zat eigenlijk de hele dag op mijn schouder of op mijn hoofd. Het ging super goed. En sinds een week valt hij me aan bijt in mijn vingers of waar hij de kans krijgt wil niet meer bij me komen, hij lijkt een soort van bang. En wil alleen maar bij mijn dochtertje van 5jaar zitten. Hij laat haar echt niet met rust. Naar mijn man en mijn zoontje haalt hij ook niet uit die kunnen gewoon hun vinger ervoor houden en zeggen stap op en dat doet hij ook. Als ik het probeer is hij gelijk weg. Vind het echt heel erg het ging ontzettend goed. Ben alweer begonnen met hem uit mijn hand voeren. En het bijten te negeren.
Iemand enig idee wat ik fout doe?

Iris7

Hoe oud was Happy toen je hem ophaalde? Ik denk dat je parkiet veel te jong was.

Wat betreft het hechten aan iemand, parkieten zijn groepsdieren. Als je er een andere parkiet bij zet, zal Happy zich daaraan hechten en hopelijk ook minder bijten.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Willematjuh

Happy was 5 of 6 weken. hij was net niet uitgevlogen. Maar mijn vorige parkieten ook rond die leeftijd gehaald ook uit het blok.
Ik begrijp niet waarom hij mij steeds bijt en bij de rest van het gezin gezellig gaat zitten en kletsen met een sterke voorkeur naar mijn dochter.
Zodra ik in de buurt kom haalt hij al uit. Ik heb twee weken geleden een vogel in de leeftijd van happy erbij gekocht maar daar moest hij.niks van weken hij viel het beestje serieus aan. dus die zit nu bij.mijn zusje. Maar vraag me nu af moet ik Happy negeren of juist mijn vinger voor zijn neus houden en het bijten negeren. wat is nu de juiste aanpak? Moet ik m alleen loslaten als ik alleen ben? Nu staat de kooi de hele dag open hij mag gaan waar hij wil.

Iris7

Vijf/zes weken is wel erg vroeg, wellicht zoekt Happy daarom een surrogaatmoeder, je dochter dus.

Viel Happy de andere parkiet echt aan (tot bloedens toe) of was het meer territoriumgedrag?
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).