Kerry heeft kropontsteking

Gestart door Loeky, november 16, 2015, 16:56:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Loeky

Dag allemaal,

Kerry was al een paar weken niet lekker. Erg in de rui en veel staart wippen en de laatste dagen maakte ze er ook nog kokhalsbewegingen bij.
Ik heb daarom besloten naar de vogelarts te gaan. Het was zoals ik al verwachtte een lichte kropontsteking. Ze moet nu twee keer per dag een druppeltje Metocloral Drops. Als het goed is knapt ze binnen een paar dagen op. Ik hoop het. Ze is nu aan het slapen. Ze was erg onder de indruk van de autorit en de vogelarts.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Sonja

Wat naar dat Kerry ziek is..
Wat ik niet zo goed begrijp is dat je Metocloral hebt gekregen.
Dat is een darmstimulerend middel, het helpt bij het legen van de maag en het gaat misselijkheid en braken tegen.

Is er een uitstrijkje van de krop gemaakt?
Dan kan er gekeken worden om welke bacterie het gaat, en dan kan de goede antibiotica gegeven worden.

Metocloral is geen antibioticum.
Als Kerry echt een kropontsteking heeft, heeft ze wel een antibioticum nodig.


Loeky

Dag Sonja,

Er is geen uitstrijkje gemaakt van de krop.
Ik neem aan dat antibiotica dan niet nodig is?
Ik gebruik dit middel wel en kijk het wel een paar dagen aan.
Helpt het niet kan ik alsnog antibiotica vragen.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Sonja

Een kropontsteking is een bacteriële infectie van de krop.
Bij een bacteriële infectie is een antibioticum nodig.
Een uitstrijkje van de krop kan nuttig zijn om te kijken om welke bacterie het gaat, zodat met zekerheid de goede antibiotica ingezet kan worden.
Soms wordt bij een kropontsteking ook (zonder uitstrijkje van de krop) gekozen voor een breedspectrum antibioticum, zoals bv. Enrofloxoral.

Metocloral is geen antibioticum, en als Kerry werkelijk een kropontsteking heeft, helpt Metocloral daar m.i. niet tegen.
Het enige wat er dan gebeurt is dat het lijfje van Kerry (onnodig) belast wordt met medicijnen die niet helpen voor de kwaal waar ze last van heeft.
Medicijnen zijn natuurlijk altijd een belasting, maar soms nu eenmaal nodig.
Een kropontsteking gaat niet vanzelf over dus het is wel belangrijk dat 1. zeker is wat er precies aan de hand is en 2. dat ze daar de goede medicatie voor krijgt.

Sterkte en beterschap voor Kerry.

marlouche

Is het bij vogels anders?

Ik weet vanuit mijn werk bij huisartsen dat wij mensen naast een bacteriële infectie ook een virusinfectie op kunnen lopen. Denk bijv. aan griep. Antibiotica werkt er dan helaas niet tegen. Het is dan uitzieken, met evt een klein hulpmiddeltje erbij. Vaak is koorts een richtlijn of er wel of niet een bacteriesoort bij betrokken is; of een arts wel of niet antibiotica gaat geven.

Ik heb nog geen ervaring met zieke vogels. Kan er bij hen ook de koorts gemeten worden? En is een kropontsteking per definitie al een bacteriële infectie?

Heel veel sterkte bij je zieke vogel!

Sonja

Kropontsteking is inderdaad een bacteriële infectie.
Bij een virusinfectie heb je niets aan AB, maat dat is logisch. ;)


Hoe gaat het vandaag met Kerry, Loeky?


Loeky

De situatie is onveranderd al eet ze wel beter vind ik!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Loeky

Even update. Het gaat gelukkig beter met Kerry! :)
Ik heb via een man hier in het dorp waar Kerry ook vandaan komt een middel gekregen
wat gelukkig goed werkt.
Kerry eet weer beter en slaapt niet meer zoveel. Ik heb goede hoop dat ze er weer door komt! ;D
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Sonja

Dat is goed nieuws! :)
Nou ben ik alleen wel heeeel nieuwsgierig naar wat voor middel je hebt gekregen?

Groetjes
Sonja

Kleintjes

Dat is mooi om te lezen :)
Ben zelf ook benieuwd welk middeltje 't is.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Loeky

Hallo,

Kerry eet weer en speelt weer. Ze slaapt ook niet meer zoveel. Het middel wat ik heb gebruikt heet Gezasept.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19