Is Noah Dan Toch Een Vrouwtje?

Gestart door Sara, november 30, 2005, 18:06:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sara

hallo allemaal,

Een 3-4maanden geleden kocht ik Noah,als vriendje voor Arno en er kwamen 2 vrouwtjes bij omdat ik misschien wel een nestje wil in de lente.Helaas is Arno overleden,maar ik begin er ook wel sterk aan te twijfelen of Noah dan al niet te vroeg verkocht was omdat zijn oogjes nog steeds pikzwart zijn en of hij al dan niet een vrouwtje is.Ik heb er een foto bijgeplaatst en ik hoop dat iemand van jullie weet of hij nou een vrouwtje of een mannetjes is.de foto is getrokken toen we hem nog niet lang hadden,maar de neusdop is nog niks veranderd.Zijn neusdom is misschien ietsje witter maar toch zeker niet veel.

Groetjes


[verwijderd door de beheerder]
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Sonja

Hoi baasje van Arno,

Het lijkt mij dat Noah een popje is, vanwege het wit rond de neusgaatjes. ;)

Groetjes, Sonja.

Sara

#2
oké,dan heb ik drie popjes ook gezellig héj..Nu weet ik ineens ook de oorzaak van dat Arno gestoreven is :( En dat allemaal door die verkopen van Maastricht ide niets van grasparkieten afwist :( .Wat een zielig einde.
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Sara

Ik weet nie echt wat ik nu moet doen :( .Ik wil in de lente zo graag een nestje hebben,mijn bedoeling was twee koppels te hebben,maar nu Arno gestorven is en Noah toch een vrouwtje is,kan er van een nestje geen sprake meer zijn :(
En ik kan moeilijk 3 mannetjes bijnemen dan zit mijn volière al bijna vol voordat ik aan kleintjes begin.

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Rocky@Kuifie

Hallo,
Ik moet je helaas teleurstellen die parkiet op de foto is echt een vrouwtje.
Let er in het vervolg op als je tog nog een mannetje wil gaan kopen neem dan een parkiet met een helderblauwe neusdoppen en een volle borst!
Als je nu een mannetjes parkiet erbij neemt die kan makkelijk 2 popjes dekken.
Ik had zelf eerst 6 grasjes 2 man en 4 pop alle 4 de popjes zaten in de zelfde 1.5 maand te broeden. Dus die 2 mannetjes hebben alle 4 de popjes gedekt! :)
Mvg Mike Rocky&Kuifie

Chantalleke

Kleine toevoeging hoor, Rocky@Kuifie  ;)

Op het forum is ook te vinden dat als onze vogelvriendjes nog heel jong zijn mannetjes nog geen blauwe neusdop hebben. Vaak is deze daan paarsig, soms wat rozig. Bij jonge vrouwtjes is het neusdopje juist een beetje blauwig (met wit randje om de neusgaatjes) Maar dan nog. Soms is het gewoon echt heel moeilijk te zien. Toen wij onze kleine Billy kregen was haar neusdopje heel fel blauw en in de hoekjes zelfs paars. Iedereen dacht dat ze een mannetje was. Tot er om de neusdopjes kleine witte kringetjes kwamen en ik en mijn vriend vonden dat ze wel heel erg typerend popjes-gedrag vertoonde (altijd in de weer met touwtjes, stokjes, veertjes van Sjefke, een beetje kribbig...) Nu heeft ze een mooi roze met bruine neusdop  :D

Bovendien raden de andere experts aan dat je beter niet meer popjes dan mannetjes kunt hebben om dat dit vaak niet goed gaat (er zijn natuurlijk uitzonderingen  :P )

Groetjes,

Chantal