Waar op zoek naar parkietjes?

Gestart door pixie, november 15, 2015, 11:17:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pixie

Wij zijn op zoek naar een paar nieuwe vriendjes voor onze parkieten.

Dierenwinkel doe ik niet aan, maar ik vind het erg moeilijk om parkietjes te vinden die een huis nodig hebben.
Ik kijk geregeld hier en op ikzoekbaas.
Marktplaats vind ik niet zo prettig. Het staat me tegen dat er daar levende dieren aangeboden worden. Al is het misschien beter dat die uit hun situatie worden gered?

Wat vinden jullie?
En waar kan ik nog meer zoeken?

pixie

Niemand een goede tip voor mij?  :'(

Loeky

Je zou het nog bij een vogelopvang kunnen proberen.
Hier wordt een eenzaam dametje aangeboden.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Kleintjes

Asiels en opvangcentra zijn zeker goede plaatsen om te beginnen :)
Ik zou eigelijk nog even wachten tot 't nieuwe broedseizoen, kun je bij kwekers vragen (die kun je ook op vele manieren vinden).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

JudithO

Je kunt op dit forum ook het prikbord in de gaten houden.
Ik heb zelf daar een advertentie staan. Ik moet helaas mijn lieve koppeltje wegdoen.

Liek

goedemiddag,

Ik moet helaas een ander baasje zoeken voor onze parkieten. Ze zijn van mijn zoon en al 7 jaar bij ons gezin maar helaas heeft mijn ene zoon steeds meer last van zijn allergie en is ons aangeraden om toch echt een ander baasje te zoeken. Het liefst in de buurt van Almere. Ze zijn van mijn jongste zoon en die heeft het moeilijk met afscheid te nemen. Als het dan niet te ver is zou het, zeker in het begin, fijn zijn dat er de mogelijkheid is ze nog eens te bezoeken.

Misschien ben je al voorzien maar ik dacht ik probeer het toch.

groet,
Liek (Mike en Snuf)

pixie

Ben nog niet voorzien. 

Heb je misschien wat meer info?

Wij wonen in Haarlem.

Bezoeken mag natuurlijk altijd :)

pixie

Ik heb inderdaad ook contact gezocht met 2 kwekers waar mijn huidige parkietjes vandaan komen maar zonder succes.

Ik hou ook het prikbord hier in de gaten :)

pixie

Liek? Zijn jullie nog op zoek?

Kleintjes

Beter doe je er aan, als je 'n PB stuurt. Hiervan krijgen ze via email bericht.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Cobie

Ik heb 2 Parkietjes die het niet met de andere kunnen vinden.
Zij zijn 1 jaar oud.
pop lichtblauw met grijze vleugels.
Man Grijs met geelachtige kop.
Magr ook ruilen tegen een andere man die het dan hopelijk wel doet met mijn andere parkietjes.
Bij mij heb ik ze in twee kamervolieres staan 1 alleen dat is de pop en de andere 4 mannen bij elkaar.
Zijn goed gezond. Wij wonen in Nieuwerkerk aan den IJssel.
Wij zijn geen kwekers of handelaren. Maar het zou fijn zijn als mijn parkietjes een goed ander tehuis zouden krijgen.
Ik hoor graag van u.

Groetjes Cobie

Liek

Goedemiddag iedereen, wij zijn nog steeds op zoek naar een nieuw baasje voor onze parkieten.
Even wat meer informatie. Wij wonen in Almere en zijn op zoek naar een lief en betrouwbaar baasje voor onze Snuf en Mike.
Snuf woont al bij ons vanaf jongs af aan nu bijna 8 jaar bij ons. Mike is nieuw sinds 1 jaar. Voordat Mike kwam hadden we een ander mannetje maar die is helaas overleden. De leeftijd van Mike weet ik niet precies.
Ze hebben een vrij grote kooi in huis en mogen regelmatig rondvliegen. Snuf vindt dit heerlijk en komt ook graag op je schouder zitten. Mike is wat angstiger en kan niet goed vliegen hij blijft ook liever in zijn kooi zitten.
Mike is groen en Snuf is helemaal geel.

Dat we een nieuw baasje in de buurt zoeken heeft met onze zoon te maken. Hij vindt het lastig om afscheid te nemen. Helaas moeten we een ander huis zoeken ivm allergie van mijn andere zoon.

Graag hoor ik jullie reacties

pixie

Hoi Cobie,

Heb je misschien foto's? En zou je het goed vinden om te laten controleren of ze gezond zijn? Dat vind ik wel prettig voor ze bij mijn parkietjes komen. Of misschien heb je dat al gedaan?

Kan het popje wel bij andere parkietjes of moet ze echt in een aparte kooi?

Ik hoor graag van je.
Groetjes

Loeky

Dag Pixie,

Het is handiger om een pbtje te sturen naar Cobie. Je hebt dan sneller antwoord. Ik zie dat mijn collega dit ook al heeft geadviseerd. Zou je dit advies willen opvolgen? Dankjewel
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19