drukke grasparkiet

Gestart door pimmiepommie, november 10, 2015, 13:11:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pimmiepommie

Hallo allemaal,

Ik heb even gezocht, maar een soortgelijke vraag kon ik niet vinden.
Ik heb vorig jaar voor mijn verjaardag twee grasparkieten gekregen van mijn schoonouders. Ze waren toen ongeveer 4 maanden oud.  Ik heb nog nooit vogels gehad, dus direct informatie ingewonnen over onderhoud, verzorging en tam maken. Ze waren allebei redelijk tam (kwamen op mijn hand zitten zodra ik die aanbood aten uit mijn hand) Tot ik dit jaar op vakantie ben geweest.Ik ben 1 week weggeweest en de vogels hebben bij mijn opa en oma gelogeerd. Na deze tijd willen ze niet meer op mijn hand zitten. Bij mijn vriend doen ze het nog wel als er eten op ligt. Maar van mij willen ze niks meer. Eerder waren ze heel gezellig, maar nu is vooral de blauwe erg druk. Is de hele tijd aan het schreeuwen. Wanneer ik het negeer wordt het schreeuwen juist erger. Als ik ssst fluister wordt het even minder, maar daarna weer hetzelfde. Bijna niet te doorbreken. Ze vliegen regelmatig rond, maar zijn dus niet meer echt tam lijkt het, omdat ze alleen in de kooi gaan wanneer ze daar zelf zin in hebben.
Ik heb sinds dit jaar regelmatig migraine en dan is het geschreeuw echt niet te trekken voor me, maar ik ben ook best aan ze gehecht geraakt waardoor ik er niet aan moet denken om ze weg te doen. maar het gedrag wat ik nu zie kan ook niet. Wat kan ik doen om het schreeuwen te verminderen? En het tam worden, ze zijn ondertussen al ouder en ik oefen bijna elke dag met mijn hand weer, maar ze willen echt niet. HELP!

p.s. het zijn twee mannetjes.