Dag lieve Doris

Gestart door DorisEnCharlie, juni 16, 2015, 13:48:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DorisEnCharlie

Ik heb een verhaal geschreven over het leven van mijn allerbeste vriend die vandaag is overladen. Ik ben er kapot van en wou graag mijn verhaal delen:

Lieve lieve lieve Doris,
Ik wil graag wat dingen zeggen over jou die ik alleen aan jou wil meegeven.
Ik vond het altijd zo leuk om bij jouw kooi te zitten en even met je te praten of kwebbelen. Geluiden die jij zo super goed na kon doen zitten nog steeds in mijn hoofd. Ik wil graag jouw levens verloop op schrijven.
Toen Charlie was overleden op 18-07-2011 kwam jij de dag daarna naar ons toe, je werd gekocht bij de Diebo in Nieuwegein en werd gekortwiekt om je tam te maken. In het begin noemde ik je altijd "die nieuwe"  maar al snel kreeg ik een erg sterke band met jou. Je was altijd erg actief en binnen een paar dagen kwam je al op mijn hand zitten om lekkers te eten. Ik geloof dat je ook al gauw je kooi uit kwam om even rond te neuzen. De band die wij hadden werd steeds sterker en ik hoop echt diep vanuit mijn hart dat jij dat ook kon voelen. Op een gegeven moment werd de band zo sterk dat jij plotseling in mijn nek kwam liggen, lekker warm onder mijn haar. Je kwam steeds vaker bij me zitten en ging zelf af een toe een dutje doen in mijn hand.
Na een jaar of twee was je echt onderdeel van de familie, iedereen kende je als een slimme ondeugende parkiet die het ook liet merken als ze iets niet leuk vond. Als wij op vakantie waren, mocht jij naar Oma Riet toe, de leukste momenten voor jou want dan kreeg je eten en kon je weer een hele nieuwe ruimte ontdekken.
Dingen slopen kon je ook goed, vooral je ring om in te zitten, maar wat dacht je van lampenkappen, de bank, draden en de muur. Je kon op een gegeven moment ook voetballen met mij, ik heb daar nog een leuk filmpje van.  We hadden een kist bij de spiegel neergezet voor jou om op te zitten. De kist was echt jouw tweede huis en het liefst sliep je daar.
Ik heb nog zo super veel leuken herinneringen van jou dat ik ze niet allemaal op kan schrijven. Ik heb altijd zo enorm veel van je gehouden en was altijd bang voor het moment dat vandaag dan is gekomen. Ik weet nog hoe verdrietig ik was toen Charlie overleed maar ik wist niet dat ik zo verdrietig zou zijn als nu. Jij bent de aller-aller-aller-allerliefste grasparkiet ooit, ik hou zo super veel van je dat ik gewoon niet weet hoe ik dat moet uiten. Ik hoop dat ik jou de afgelopen 4 jaar een enorm fijn leven heb kunnen geven en dat jij het net zo heb ervaren als ik. Ik weet gewoon niet wat ik nu moet doen zonder jou. Al die ochtenden dat ik beneden ga komen en niet meer dat FUUOE geluidje zal horen. Ik ben blij dat je het de afgelopen dagen nog wel hebt kunnen uitspreken.  Ik hoop ook dat ik jou alle liefde, rust en verzorging heb kunnen geven die je nodig had in je laatste week. Ik heb je elke dag bij me gehad op mijn kamer en heb het enorm fijn gevonden. Jij bent degene die ik nodig had in mijn leven, het voelde een beetje als een partner voor mij en nu de wederhelft wegvalt is de andere helft ook niets meer. Je zal voor altijd in mijn hart blijven, Doris.
Nu is het tijd dat ik nog een aantal uurtjes afscheid van je kan nemen en dan zullen we je vanavond begraven op een plek die je verdiend. Ik zal zo vaak mogelijk bij je komen zitten zodat je het niet koud zult krijgen. Doris? Beloof je me dat je bij me komt zitten op mijn schouder zodra ik er niet meer ben? Ik zal altijd van je blijven houden, Doris. Nooit zullen we je vergeten wat voor een invloed jij op dit gezin had, je was een lid van dit gezin. 
Doris, lid van de familie sinds 19-07-2011, lid van de hemelse familie sinds 16-06-2015.

Solarstone83

Veel sterkte met het verlies van je vriend! Het is niet makkelijk... mij is het ook overkomen, darmbacterie en jicht.. :'(

DorisEnCharlie

He bah! Doris had ook een darmbacterie. Dank u voor uw steun, u ook veel sterkte.

Groetjes,

DorisEnCharlie

Kleintjes

Sterkte met 't verlies van je geliefde vriendje.
't Is nooit gemakkelijk om je vriendje te verliezen, maar bewaar de mooie herinneringen, dan blijven ze altijd bij je.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Iris7

Wat naar! Gelukkig heb je nog een berg mooie herinneringen.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

DorisEnCharlie

Dankjullie wel allemaal!

Het doet me goed om dit soort dingen te horen.

marinkedejong

Wat een prachtige herinneringen aan je gevederde vriendje!