Altijd tamme parkiet, bijt nu alleen maar

Gestart door Homies, oktober 28, 2015, 17:11:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Homies

Hallo allemaal,

Mijn Mattie is bijna 2 jaar jong/oud. Deze is altijd lief voor ons geweest en wij voor hem. Wij nog steeds alleen hij niet meer zo. Normaal kwam die tot het randje en kon ik hem zo oplaten stappen, nu zodra ik me hand bij hem doe bijt hij alleen maar en heel hard. Mijn Mattie kon ook een paar woordjes. Z'n eigen naam, hallo, en nog een paar dingen. Enige wat ie nu heelveel doet is zijn eigen taal. Ook fladdert hij heelveel met ze vleugels als die aan het bijten. Ook als ik een vogel geluidje maak fladdert hij af en toe met ze vleugels.

Eigenlijk een hele lieve vogel en sinds afgelopen weekend iets minder. Ik heb wel mensen op bezoek gehad die beetje bang voor hem waren zou het daar door komen? Hoe krijg ik hem weer tam?

Boos aankijken help niet, laddertje helpt ook niet gaat 2 treden's omhoog op me hand en bijt tussendoor gewoon door. En bij de 3e tree blijf die bijten en fladderen met ze vleugels?

Hoop dat jullie iets meer weten? Geloof niet dat ik nog meer kan vertellen over hem. Alleen nog dat die nu opgesloten zit lieveling's speeltje weg normaal heeft die alle vrijheid tot die zelf naar binnen gaat.

Alvast bedankt, met vriendelijke groeten,
Fatih & Mattie.

Iris7

Heeft je parkiet voldoende afleiding? Kan hij zijn energie kwijt? Een verveelde parkiet gaat eerder bijten. Het kan ook zijn dat het helpt om een parkiet erbij te nemen, het zijn immers groepsdieren.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Homies

Zijn kooi gaat om 08:00 open en dicht wanneer hij zelf naar binbeneden gaat. Hij heeft genoeg speeltjes door de woonkamer liggen. Ook heeft die speeltjes in zijn kooi ringetjes kraaltjes balletjes. Tot laatst weekend zag die er nooit verveeld uit.

Ken ik niet eerst erachter komen waarom die dit doet voordat ik er nog 1 bij haal. Ik wil al een tijdje er nog 1 bij. (Enige reden dat ik nog geen heb is dat ik een hele mooie zoek een pop dus)

Wanneer zijn ze volwassen? En willen vogels wel eens? Af en toe pakt ie ze speeltje wel eens met 2 voeten en gaat dan fladderen en bijten

kristofdb

Is de temperatuur of de vochtigheid binnenshuis veranderd? Is zijn kooi van plaats veranderd? Is hij eens verschoten van iets? In ieder geval is een vriend of vriendinnetje een goed idee. Een parkietje is een sociaal dier.. Ook al ben je als mens veel met je parkiet bezig, je zal hem/haar nooit zo goed begrijpen als een parkiet dat doet.

Hou ons op de hoogte.

Iris7

"Enige reden dat ik nog geen heb is dat ik een hele mooie zoek een pop dus" Poppen zijn niet per definitie mooier dan mannen. Weet je eigenlijk wel zeker dat je parkiet een man is?
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Homies

#5
Zijn kooi is inderdaad verplaatst. Van de rechterhoek van de kamer naar de linkethiek. Maar dit is alweer een tijd geleden . Wat is verschoten? Bang geworden?  Niet dat ik weet ik had wel afgelopen weekend mensen op visite die wouden hen oplaten stappen maar waren zelf bang en trokken bij elk beweging van Mattie hun hand terug.

Als ik de kleur van ze neusdop moe geloven is het een mannetje.
Wil best een foto toevoegen weet alleen niet hoe?
Ik weet wel dat popjes niet perse mooier zijn, maar ik zoek gewoon 1 die dat wel is :).

Maar ik ga waarschijnlijk naar de hobby kweker van wie ik Mattie heb.

Ik ga dit weekend als er tijd voor is kijke voor een vriendinnetje voor hem.