Nieuwe valkparkiet, ziek of niet?

Gestart door eddyvalk, oktober 25, 2015, 14:26:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

eddyvalk

Goededag iedereen, sinds een aantal dagen ben ik de trotste eigenaar van een jonge valkparkiet. Ik heb verder nooit eerder ervaring opgedaan met het houden van vogels vandaar dat ik een aantal vragen heb. Mijn valkje niest erg veel soms 6-7 keer achter elkaar en komt ook een beetje snot uit, hoe komt dit? Er word nooit binnen gerookt op de kamer alleen op mijn balkon met de deur dicht dus ik denk dat het daar niet aan kan liggen. Moet ik mij hiervoor zorgen maken? Ook heb ik nog een vraag op dit moment zit ik naast mijn valkje en het is gewoon middag en licht in mijn kamer maar hij zit de hele tijd zijn oogje dicht te doen en te houden en vervolgens weer open. Ook bibbert hij heel veel. Wat betekent dit?

Mvg en alvast bedankt

Kleintjes

Af en toe niezen is niet erg, doen wij ook wel eens.
Echter als de neus nat is, zou ik je aanraden naar de dierenarts / vogelarts te gaan.

Bol zitten en rillen is niet goed, meestal is je vogel dan al flink ziek. Prooidieren laten immers pas zo laat mogelijk merken dat er iets mis is.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses