Advies nodig over emigratie en vogels!

Gestart door jaguarssoul, oktober 25, 2015, 22:48:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jaguarssoul

Hoi allemaal!

Ruim een maand geleden hadden mijn ouders de keuze gemaakt om a.s. zomer definitief naar Turkije te verhuizen. Allemaal leuk en spannend, maar ik heb twee grasparkietjes! Beide zijn nogal ''human-shy'', de één meer dan het ander. En we gaan met de auto verhuizen; ik heb daarnaast ook nog eens twee broertjes (12, 9) en één zusje (3), dus dat vraagt om chaos.

Iemand een idee over hoe ik dit het beste kan aanpakken? :( Alvast bedankt!

kristofdb

Hmm moeilijke situatie.. Ik ben vorig jaar verhuisd samen met mijn 2 parkietjes maar dat was maar een half uurtje rijden.. Nu ja, eigenlijk viel dat wel mee; de parkietjes bleven rustig op hun stokje zitten. Bij het remmen moesten ze wel telkens hun evenwicht zoeken (was wel grappig om te zien..). Maar jah, een half uur is natuurlijk niets in vergelijking met hoeveel uur is het,  30 uur in de wagen..? Sowieso zullen ze stress hebben. In jouw situatie zou ik eens bellen met de dierenarts om advies te vragen, misschien bestaat er wel een kalmeermiddel. Vermits het niet te warm wordt in de auto, vermoed ik dat ze het wel zullen overleven hoor. Kijk maar naar hoe duiven in vrachtwagens worden getransporteerd. Indien je er mee door wil gaan, zal je ze er geleidelijk aan moeten laten wennen.. Eerst je parkietjes tam maken, daarna geregeld in de wagen zetten en nadien er stukje per stukje mee gaan rondrijden. Steeds in de gaten houden hoe ze erop reageren..
Wat je ook kan overwegen indien bovenstaande acties niet lukken (en dat zullen je parkietjes misschien het leukst vinden), is op dit forum op zoek gaan naar een goede thuis.. Laat het eens bezinken.

jaguarssoul

@kristofdb Thanks voor de advies! Maar ik heb toch nog besloten om afstand van ze te doen :( Ik kan die risico voor ze niet nemen; de reis is al zwaar voor ons, laat staan voor kleine prooidiertjes!