Nieuwe vriend voorstellen

Gestart door lien, oktober 14, 2015, 21:11:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lien

Hallo allemaal na lange tijd weer eens op het forum .
Helaas hebben wij een jaar geleden onze gismo verloren .
Nu hebben wij weer een nieuwe vriendje sinds vorige week , gismo was een engelse parkiet, en onze nieuwe vriend is een gras parkiet hij / zij. Heet TYGO .
Is al aardig gewend en komt al goed op de hand .
Is alleen wel erg stil . Maar dit komt nog wel hoop ik.
Zal even een foto er bij doen van Tygo

marinkedejong

Geduld is een schone zaak, er komt veel op zo'n beestje af de eerste weken. Altijd leuk om te zien wat voor persoonlijkheid ze ontwikkelen ;D. Have fun!

Loeky

Veel plezier met Tygo! Hij is nog maar net bij je en moet nog aan alles wennen. Komt wel goed!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

lien

Bedankt voor jullie reactie .
Hij is nu twee weken  bij ons maar echt  bijna geen geluid en geen beweging.
Heb zelf altijd parkieten gehad en ook zo jong maar dit nog nooit meegemaakt. Elke dag geluiden van parkieten op gezet maar dat maakt niets uit.
Ik hou hem goed in de gaten hij eet en drinkt gelukkig.
Vind dit toch echt heel vreemd, maar als ik jullie mag geloven hebben jullie dit wel al eens meegemaakt dus ik wacht maar af.

marinkedejong


lien

Hallo allemaal .
Even een  reactie weer van mij.
tygo is nog steeds stil en komt echt alleen van zijn plek om te eten , snap er echt niets van .
Hij is verder wel lief en bijt niet wil wel op de vinger komen als ik deze tegen zijn buikje houd maar dan wil hij ook weer snel terug op zijn stok .
We laten hem ook vaak vliegen maar dan gaat hij direct weer in zijn kooi.
Mijn vriendin noemt hem al stille Willie !
Ik hoop echt dat dit nog verandert !
Heb nog nooit een parkiet de hele dag niet zien bewegen .
Hij heeft ook nergens interesse voor geen speeltjes geen schomel en ook niet als we tegen hem praten dan draait hij altijd zijn kopje weg.

Valkparkiet

Heb je er wel een vriendje voor? speelgoed? of haal hem wel eens uit de kooi?
Vele parkieten hebben een andere karakter dus de kans is ook dat dit normaal is...
Ik weet zeker dat de parkiet met een partner wel meer gaat bewegen ;) Tenzij de parkiet ziek is


groetjes van Joey,

Simone-H

Ik ben ook nog een beginner wat de kennis van vogels betreft, maar zoiets als dit heb ik eens meegemaakt. Ik had een parkietje gekocht en in een kooi gezet. Ik verwachtte ook na een paar dagen/weken wat aktiviteit. Maar niets. Vogeltje leek steeds stiller te worden. Zelfs eten zag ik hem bijna niet doen. Ik was op een gegeven moment (na ruim 6 weken) van overtuigd dat hij blind was. (Een albino is dat soms) Als ik n.l. Iets voor zijn oogjes bewoog, heel dichtbij, reageerde hij niet. Hij reageerde gewoon nergens op. Na een overleg met de dierenwinkel kon ik hem terugbrengen, hoewel ze daar zeiden dat een parkiet soms heel lang werk heeft om te wennen. De mensen daar zouden hem goed in de gaten houden.
Na een paar dagen ging ik terug, even kijken. En mijn "blinde" parkietje zat vrolijk heen en weer te springen en lawaai temaken met zijn vriendjes.
Het kan dus inderdaad lang duren voor een parkiet gewend is.

lien

Tygo heeft vandaag weer lekker rond gevlogen.
Hij heeft het huis nu goed ontdekt , maar zodra hij aandacht krijgt weet hij niet hoe snel hij weer naar de kooi moet  en hier verder weer stil te zijn.
Hij is echt wel lief ,maar wij hadden toch wel een wat actievere parkiet verwacht.
Hij blijft heel bang wil wel op de hand maar zodra hij de kooi ziet is hij weg.
Als ik zachtjes tegen hem praat draait hij zijn kopje echt weg .
Nou snap ik wel dat er mensen zijn die zeggen van nog een vriendje er bij maar dit is iets wat wij echt niet willen.
Tygo krijgt de hele dag aandacht van ons .
Maar dit vind hij gewoon niet zo geweldig.
Als hij zo stil en blijkbaar ongelukkig bij ons is ben ik bereid om hem toch een plekje bij iemand anders te geven met meer parkietjes .
Maar wij  willen hem toch nog wel even de kans geven .
Omdat hij echt heel lief is verder.
Lief in de zin van niet bijten en heel mooi te zijn .
Hoop voor mijn kinderen dat hij iets meer gaat bewegen.
O ja hij eet goed en drinkt goed.
Van trosgier wil hij niets eten en ook niet iets anders.
Hij krijgt nu extra vital .

lien

Hallo allemaal na lang overleg met de kweker tygo toch terug .
Hoop dat hij daar gelukkiger is.
De hobby kweker heeft hem even apart gezet omdat hij hem ook echt heel stil vond .
Zo kan hij hem even goed in de gaten houden.
Hopen op het beste.

Heb een nieuwe parkiet mee gekregen .
eerst maar weer even wennen aan alles.
zodra hij of zij het naar de zin heeft stuur ik wel een leuke foto.
Eerst nog maar even geen gedoe .



lien

Nou goede berichten van af mijn kant.
Mijn nieuwe vriend. IVO zo hebben we hem gedoopt .
Heeft het nu al naar de zin ,hij ? Denk ik .
Eet goed drinkt al goed en beweegt en maakt geluid yes !!.

lien

Nou even een  een nieuwe berichtje .
IVO is echt een lieverd , alleen het zit ons niet mee.
Hij kan niet vliegen !!!!
Vleugels en staart zijn helemaal oké
Hij is niet gekortwiekt
Geen idee wat dit zou kunnen zijn heb dit nog nooit gezien
Heb zijn beide vleugels na gekeken en mankeert niets aan
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?????
Hoop op een reactie .
Ben al op zoek naar een vogel arts en er zit er een in onze buurt , drachten ongeveer 20 kilometer bij ons vandaan.
Als hij van de week nog steeds zo blijft maak ik een afspraak.
Zo jammer dit, vind het zo mooi als ze vliegen!!!!.

Hoop op reacties.
Gr van ons

GabrielaSpeedy

Gelukkig is Ivo wel tevreden op zijn nieuwe woonplek. Hoe weet je dat hij niet kan vliegen? Valt hij, stort hij neer? Doet hij het gewoon niet? Soms zijn parkietjes een beetje lui. Mijn vogel (die ik helaas gisteren verloren ben) wilde vroeger ook wel eens niet vliegen, die weigerde gewoon. Maar als ik haar dan een eindje bij de kooi vandaan een zetje gaf ging ze wel. Misschien kan je het testen op een korte, veilige afstand?
Het lijkt me dat als hij het daadwerkelijk niet kan, er iets mis is in zijn lijfje of misschien met zijn evenwicht.

lien

Hallo allemaal.
Nou gisteren naar de dierenarts geweest met IVO in drachten .
Een echte vogel arts
Hij heeft hem helemaal onderzocht en hij is gezond ! Zover als hij het kon zien.
Waarom hij niet vliegt heeft hij geen duidelijke verklaring voor .
Zijn mening hier over , het zou kunnen zijn dat hij altijd in een klein hokje is gehouden en hierdoor niet kan vliegen ,we moeten veel oefenen en hopen dat hij het nog gaat leren .
Ik hoop van wel .
We oefenen vaak alleen is dit best wel zielig in mijn ogen omdat hij letterlijk na 1slag met de vleugels neer stort.
Maar oké we blijven vol houden.
Ik weet nu dat hij verder goed gezond is en dit stelt mij al gerust.
Hij is verder ontzetten lief .
Deze arts was geweldig .
Heb ook nog tips gekregen .
Regelmatig een ei koken en hier iets van geven en geraspte kaas is ook erg goed
Dus meteen gedaan .
Verder doen we het goed met IVO.

Groetjes van ons uit Friesland .

lien

O sorry wat erg van speedy .

Sterkte ik weet hoe het voelt .

Groetjes Lien en IVO.

lien

Nou ik probeer het nog 1x
Hoop op wat hulp vanaf jullie kant.
IVO doet sinds vandaag heel raar,
Gisteren naar dierenarts geweest hij kon niets vinden.
Nu gaat hij als een idioot te keer valt van zijn stok verliest evenwicht
Draait koprollen maar houd zich vast met zijn pootjes en blijft zo lang hangen
Als hij valt komt hij op zijn rug terecht.
Zou graag een filmpje willen plaatsen zodat jullie het kunnen zien lijkt echt eng .
Wat is er toch met hem .
Als hij uit de kooi komt stort hij gewoon neer klapt 1x met zijn vleugels en dat is het .
Wat moet ik nu toch ????

Sonja

#16
Hallo Lien,

Wat een zorgen om Ivo.
Zoals je het beschrijft doet het me denken in de richting van een hersenprobleem, een soort epileptische aanval.
Misschien (?) dat het niet kunnen vliegen ook een hersenprobleem is, ik weet het niet.

Hoe zit het met het gewicht van Ivo?
Ik kan je helaas ook niet goed helpen hiermee.
Wat voor voeding krijgt Ivo allemaal?
Wellicht (?) heeft hij ergens een tekort waardoor het vliegen niet lukt.

Ik zou de stokjes in de kooi wat laag hangen, en/of iets zachts op de bodem leggen, zodat Ivo zich niet bezeert als hij valt.

De tip die je hebt gekregen over geraspte kaas: je kunt wel bv eens per week een heel klein beetje jonge kaas geven (pinknagelgroot stukje).
Maar niet iedere dag. Kaas is erg zout en teveel is daarom niet goed voor Ivo.

Je zou Hedwig van der Horst nog eens kunnen vragen of zij een idee heeft wat er aan de hand is, zij is een geweldige vogelarts.
Hier kun je zien hoe je het beste contact met haar opneemt:

http://users.telenet.be/Vogelpraktijk/OpeningstijdenenContact.html

Sterkte.