Parkiet heeft een plekje zonder veren

Gestart door Tinka, oktober 11, 2015, 17:37:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tinka

Goedemiddag
Ik heb een vraag heb een parkietje overgenomen, deze heeft een plekje op haar borst. Je ziet alleen vel, er groeien geen veren op. Volgens de vorige eigenaar heeft ze dit altijd gehad. Ze is 4 jaar
Het lijkt op litteken weefsel of mijt. Wat moet ik doen? Haar apart zetten? Staat nu in de woonkamer met papegaai. Weet niet of ik evt een foto kan plaatsen. Hoor het graag.
Alvast bedankt

(Ik vermoed dat je 'n telefoon gebruikt, maar probeer leestekens te gebruiken.  ;) Leest makkelijker)

Kleintjes

'n Foto zou kunnen helpen. Die kun je plaatsen door op bijlage te klikken onder 't bericht dat je schrijft.

Sommige parkietjes hebben kale plekjes zonder echte reden; hier zit er 1 met 'n kleine kale plek op haar buik, omdat ze steeds overal op gaat liggen in plaats van zitten (ze is kern gezond, alleen beetje gek).
Soms zijn ze kaal door 'n reden; mijt, plukken, huidschimmel.. kan van alles zijn. Als je 't niet vertrouwd kan de dieren arts (liever nog, vogel arts) mogelijk uitkomst bieden.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses