Ontlasting blijft soms plakken, is er iets mis??

Gestart door Marjolein90, oktober 04, 2015, 14:53:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marjolein90

Hoi,

De poep van mijn grasparkietje blijft soms aan zijn kont of veren plakken. Een tijdje geleden had hij dit al, toen heb ik hem in de gaten gehouden en het leek na een dag of 2/3 weg te zijn, maar vandaag zie ik weer poep hangen.
De ontlasting ziet er verder wel normaal uit en is niet dun ofzo, de kleur wijkt ook niet af. Hij is heel levendig en speels en komt niet ziek over.
Maakt hij zich gewoon niet goed schoon of is er iets mis? Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven, want ik maak me best wel zorgen..!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Marjolein

kristofdb

Hey Marjolein

Ik heb het ook eens gehad bij één van mijn parkieten.. Het is in ieder geval niet 'normaal' en je maakt de poep ook beter schoon want anders kan je parkiet plots sterven door opstoppingen (ook al zit hij er nu speels bij)... Ik zou ook de kooi eens goed proper maken en alle drink en eetpotjes afwassen. Wat ik toen ook gedaan heb is 2 weken alleen zaad gegeven (of in ieder geval geen vettige dingen zoals trosgierst). Als de stoelgang weer stabiel is, opnieuw geregeld groenten en fruit geven om de weerstand te verhogen. Dit hielp in ieder geval bij mijn parkietje. 
Er zullen hier vast nog andere tips van leden verschijnen..

kristofdb

Oja, om de poep proper te maken: een bakje LAUW water en de poep even laten weken.. Dan komt het er vlot af.

Marjolein90

Dankjewel voor je reactie! Ik heb inderdaad even alles goed afgesopt en heb alweer een paar dagen geen poep zien hangen. Ik hou 'm nog wel stevig in de gaten en ik heb ook een dekentje over zijn kooi gehangen, omdat ik het idee had dat ie het niet heel warm had (ik heb een erg slecht geisoleerd huis dus het is erg kil binnen)...