Monster

Gestart door Floes, september 29, 2015, 20:44:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Floes

Hallo mensen!

Ik heb sinds 4 weken een klein parkietje genaamd Monster (14 weekjes jong), heel iel maar erg leuk en lief  :D. Ik weet nog steeds niet of het een mannetje of vrouwtje is.
Het snaveltje blijft lichtblauw wat wijst op een mannetje maar de lichaamsbouw wijst op een vrouwtje.
Dit is Monster:



Nu heb ik een aantal vraagjes,

Als ik naar de kooi toeloop probeert hij/ze zo ver mogelijk naar achter te gaan. Op mijn vinger zitten doet hij/ze prima (met en zonder trosgierst). Maar toch lijkt hij/ze een beetje bang voor me. Als ik Monster uit zijn/haar kooi haal blijft ze op m'n hand zitten of loopt over m'n bed heen maar bij de kleinste beweging vliegt ze uit schrik weg en gaat ze ergens zitten. Ik heb Monster al uren laten zitten waar hij/ze naar toevloog, hij/ze komt dus niet uit zich zelf naar mij. Ook heb ik al geprobeerd wat lekkers in de buurt van mij te leggen maar daar reageert ze ook niet op. Als ik dan weg moet kan ik hem/haar laten opstappen op m'n vinger en zet ik hem/haar in de kooi.

wat kan ik hieraan doen? zodat ze wel naar me toekomt?




Parkieten-Freak

Wat een lief Monstertje! Ik denk dat het een popje (vrouwtje) is. :)
Veel succes met de opvoeding van je parkietje. Misschien helpt het om het "dagboek van een jonge grasparkiet"te lezen.
En verder: geduld en nog eens geduld.  :)
Succes!
http://www.parkietenfreak.nl/r-dagboek.php