Hoe bouw je een voliere?

Gestart door Noob, september 07, 2015, 17:05:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Noob

Na steeds naar een ongezellig plekje in de tuin te hebben gekeken, kwam ik op de gedachte om er een voliere te gaan plaatsen. Na wat rond geneusd te hebben op internet, kon ik echter geen voliere vinden met de geschikte maten...waardoor ik nu op het idee ben gekomen om zelf een voliere te gaan maken.

Ondanks dat ik daar erg veel zin in heb, ben ik een absolute noob. Ik heb nog nooit iets gebouwd :o Maarja...eens moet de eerste keer zijn en het resultaat zou erg mooi kunnen worden als het wordt zoals ik het in mijn hoofd heb. Het hoeft geen ingewikkelde voliere te zijn, gewoon een simpele variant voldoet prima naar mijn smaak ( en ook beter om mee te beginnen).

De maten welke ik voor de voliere op het oog heb, zijn: 2 meter lang, 2m50 hoog en 54 cm breed ( evt. 50 cm breed). Is deze breedte overigens prima voor grasparkieten? Ik zou er graag een koppeltje in willen houden ( en met wat geluk 1 nestje en dezen houden)

Graag zou ik willen weten welke houten palen ik hier voor kan gebruiken om het gaas aan te bevestigen, als ook welke beits/verf geschikt is. Ook tips over welk gaas zijn zeer welkom.

Hoop dat jullie de basis in huis tuin en keuken taal kunnen uitleggen...ben er namelijk echt niet bekend mee :o

Alvast enorm bedankt!