Dominant en onderdanig parkietje

Gestart door sharon1994, september 05, 2015, 22:06:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sharon1994

Hallo! Ik heb een vraagje over mijn 2 grasparkietjes.
In juni heb ik mijn eerste grasparkiet gekocht met de reden hem eerst tam te maken.
Een aantal weken hierna heb ik nog een grasparkietje erbij gekocht (deze was helaas gekortwiekt, maar kon het niet over m'n hart verkrijgen haar daar te laten). Sinds ongeveer anderhalve maand kan zij ook vliegen.
Het gaat hier dus over een mannetje en een vrouwtje van 6 maanden oud.
Het parkietje die ik als eerste heb gekocht is erg dominant over de andere.
Als het vrouwtje bij het mannetje gaat zitten, jaagt hij haar weg. Daarna vliegen ze dan wel weer de hele tijd achter elkaar aan. Heel soms zitten ze wel bij elkaar, maar ze wassen elkaar nooit bijvoorbeeld.
Ze maken erg veel ruzie als ze samen eten, maar dat is niet gek denk ik?
De reden dat ik dit op het forum vraag, is dat ik het eigenlijk zielig vind voor het vrouwtje.
Zij wordt elke keer 'weggestuurd' als ze er ook ergens bij wil komen zitten.
Kan iemand mij wat hierover vertellen?

Kleintjes

Heb je meerdere voerbakjes? Als je er maar 1 hebt, kan dat al veel verklaren: er zit immers toch 'n concurrent op je bordje ;)
Tijdens de puberteit zijn grasjes wat brutaler / dominanter tegen hun vriendjes. Meestal komt dit vanzelf weer goed. Zolang ze nietr tot bloedens toe vechten hoeft 't geen probleem te zijn.
Hier zijn ze ook niet allemaal close met elkaar, 1 van de dames zit bijvoorbeeld graag alleen, ondanks dat ze 'n vriendje heeft. Af en toe 'n kusje, en dan moet hij weer opzouten anders wordt zij boos ;p
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses