Korstjes

Gestart door Buddgy, september 04, 2015, 13:44:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Buddgy

Hallo,

Ik heb sinds drie weken een grasparkietje thuis. We hebben hem van de fokker gekregen voor hij zelfstandig kon eten, dus de eerste 2 - 2.5 week heb ik hem 4 keer per dag pap gevoerd. Inmiddels eet hij zelfstandig. Nu kwam ik er van de week achter dat hij tussen zijn vleugels op zijn rug een korstje had. De volgende dag nog eens gekeken, maar toen had hij deze er zelf blijkbaar al afgepeuterd. Omdat het verder een vrolijk beestje is (veel schilletjes in zijn eetbak, vliegt graag en veel, komt veel naar mij en mijn vriendin toe, fluit vrolijk mee met gesprekken) heb ik er niet veel meer aan gedacht. Nu zag mijn vriendinnetje echter dat hij onder beide vleugeltjes weer een korstje heeft, ter grootte van .25 - .5 van een pinknagel..
Zoals gezegd oogt het als een vrolijk beestje; vliegt nog steeds veel, eet goed, ziet er absoluut niet bang uit, maar nu begin ik me toch een beetje zorgen te maken. Heb gelezen dat parkietjes zichzelf kaal kunnen plukken, maar in/naast zijn kooi liggen geen veertjes.
Heeft iemand hier enig idee wat het zou kunnen zijn, of dit ernstig is en hoe ik het beestje kan helpen?

Alvast bedankt voor jullie hulp,
Paul

Sonja

Hallo Paul,

Zou je eens een duidelijke foto van je parkietje kunnen plaatsen?
Dan kunnen we eens met je meekijken, zonder foto is het lastig te zeggen wat er mogelijk aan de hand is.

Groetjes
Sonja