spannend

Gestart door Sterre, augustus 27, 2015, 21:04:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sterre

Hoi, volgende week krijgt Birdy er een vriendinnetje bij. Nou is mijn vraag, moet er van alles 2 komen, dus 2 waterbakjes, 2 bakjes voer ? had ik hier ergens gelezen. En moet er bij de hoogste stok er nog een stok bij komen ? of gaan ze samen op 1 stokje zitten. Ik heb 3 stokken verdeeld in lagen en verder opgevuld met speeltjes  ;D

de kweker heeft mij ook advies gegeven om ze gewoon gelijk bij elkaar te zetten, hier lees ik dat daar de meningen over verdeeld zijn.

Birdy eet wel uit mijn hand, maar vertikt het om op mijn hand te gaan zitten. Ook laat ik het deurtje af en toe de hele avond openstaan, hij blijft in zijn kooi. Heb dit 1 1/2 jaar oude man nu 4 weken.

Solarstone83

Zou zeker 2 voederbakjes ophangen, uit mijn ervaring blijkt dat ze graag tegelijk gaan eten. 1 drinkbakje zou voldoende moeten zijn. Mijn parkieten zitten vaak samen op de hoogste stok. Voorheen hing er ook een schommeltje maar dat heb ik verwijderd, hier was maar plaatst voor 1 parkietje en dan was het knokken om de schommel..

Sterre

oke, bedankt, ik zorg dat dit in orde komt. Het wordt een blauw/witte en haar naam wordt Tweety

wat kan ik verder met Birdy doen, ze blijft bang voor mijn hand/vinger, ze eet er wel uit, maar als ik langzaam achteruit ga met het lekkers, rekt ze zich zo uit dat ze er nog bij kan, maar als dat niet meer lukt, stopt hij met eten, en dribbelt van mijn hand weg. ik probeer hem dan weer te lokken, zacht tegen hem praten, maar dat houd mijn hand niet vol. probeer ook zacht met mijn vinger tegen zijn buikje aan te drukken, voor op te stappen, maar hij doet het niet, ik voel wel zijn ribbetje. is hij dan te mager ?