Vleugels wat gespreid

Gestart door Joyce, augustus 26, 2015, 15:56:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joyce

Hoi allemaal,

Sinds twee weken heb ik een tweede grasparkiet erbij, Sjefke. Hij is nu zo'n 8 weken oud en is echt al de baas in de kooi, ook over Elmo (pop van dik 4 jaar oud). Sjefke lijkt te bepalen waar Elmo wel en niet mag zitten met enkele achtervolgingen door de kooi tot gevolg, maar het gaat wel steeds beter tussen deze twee. Ik heb ze al af en toe elkaar zien voeren en ze kunnen ook rustig naast elkaar op een zitstok zitten, dus dat komt wel goed. Maar nu mijn vraag. In tegenstelling tot al mijn andere parkietjes, zit Sjefke erg vaak met zijn vleugels iets wijd. Hij spreid ze niet helemaal uit, het is maar een halve centimeter op zijn meest. Hij doet dit tijdens allerlei momenten; natuurlijk als hij iets nieuws ziet of iets spannend vindt, maar ook als hij lekker door de kooi klimt, stukjes schors van een zitstok sloopt of gewoon gezellig zit te kletsen. Mijn andere vogels hebben dit nooit zo vaak gehad. Verder lijkt hij me wel gezond als ik zijn (drukke) gedrag zo bekijk  :). In de kamer waar hij staat (woonkamer) is het niet heel warm (momenteel 23 graden door het zonnige weer) en staat de kooi niet in de zon. Komt dit spreiden van vleugels ook doordat hij het misschien te warm heeft, of kan het ook een bepaalde houding zijn (voor zover vogels een bepaalde houding kunnen hebben natuurlijk)?

Groetjes, Joyce.