Hou oud is mijn parkietje?

Gestart door Coconut, augustus 25, 2015, 19:29:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coconut

Goedeavond,

Ik heb pas een mooi grasparkietje "Coco" gekocht. De vrouw van de winkel zei dat hij 3 maanden was. Maar ik heb het idee dat hij ouder is. Hij is ook niet geringd! Dat vind ik ook al vreemd?! Kan iemand zien hoe oud mijn Coco is? Ik probeer hem tam te maken, dus hoop niet dat hij al te oud is : )
Alvast bedankt! Groetjes Sharon

Sara

Dit is een volwassen mannetje, dus inderdaad ouder dan 3 maanden. Helaas kunnen we vanaf ze volwassen zijn, niet meer zien hoe oud het parkietje is. In ieder geval hoeft dit geen probleem te betekenen voor het tam maken, ook volwassen grasparkietjes kun je nog tam maken, soms met iets meer geduld. Er zijn helaas veel dierenwinkels die hun klanten maar wat wijs maken.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

JudithO

Dat hij niet geringd is, is niet zo erg. Het betekent alleen dat jouw parkietje niet bij een geregistreerde kweker vandaan komt.

En het is inderdaad een volwassen man.

Solarstone83

Aan de ogen ook duidelijk te zien dat hij ouder is dan 3 maanden. De ogen van mijn mannetje zijn nog vrij zwart, de iris ring begint een klein beetje te verschijnen, hij is ongeveer 10 maanden oud. Bij de ene parkiet zal de iris ring wat sneller verschijnen dan bij de andere echter zullen de ogen nog geheel zwart moeten zijn bij een parkietje van 3 maanden oud lijkt mij..