Jaloers?!

Gestart door Missa, december 13, 2005, 12:17:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Missa

Hoi hoi,

Gisteren kwam mijn vriendje dus aan bij mij thuis en Poco zat bij mij op mijn hand! Mijn vriend geeft mij een knuffel en zoen zo langs achter en geeft mij een zoen! met als gevolg dat Poco eens flink in zijn neus bijt!
Nog een situatie: Poco zit op mijn hand, mijn vriend staat voor mij en geeft mij een zoen, met als gevolg dat Poco in zijn lippen begint te bijten!!
Nu is de vraag kan het zijn dat mijn parkietje jaloers is of doet hij dit zomaar omdat hij hem mss bedreigd voelde?

Groetjes Missa

Sonja

Hoi Missa,

Waarschijnlijk is Poco inderdaad een beetje jaloers.
Hij ziet jou als "partner", dus ziet hij je vriend op dat moment als "indringer".
Ik heb dit zelf ook meegemaakt met mijn vorige parkietje Droppie.
Die had ik eerst jaren alleen, toen kwam mijn vriend en dat vond dat kleine groene meneertje in het begin maar helemaal niets! :P
Maar troost je, dit gedrag is van voorbijgaande aard. ;)
Als ik je een tip mag geven: Als Poco lief is (dus uiteraard niet als hij net gebeten heeft) kan je vriend hem eens wat lekkers aanbieden, of lief tegen hem praten, e.d. Zo leert Poco op den duur dat je vriend eigenlijk best heel leuk is! ;)

Succes.

Groetjes, Sonja.

Missa

Hoi,

Dit kan ik eens proberen, maar het probleem is dat Poco wel degelijk mijn vriend al leuk vind! Want telkens hij er is gaat hij bij hem zitten en ook zoentjes geven! het is maar als mijn vriend mijn kust dat hij bijt!! Ik vind het best wel grappig hoor hoe mijn kleine vriendje mij verdedigd,hihi! Mijn vriend is er iets minder blij mee! :)

Groetjes Missa

Sonja

#3
Hoi Missa,

Misschien kun je het volgende eens proberen:
Als Poco bij je zit en je vriend komt naar je toe, kan hij voor Poco wat lekkers meenemen, bijvoorbeeld een stukje trosgierst of een stukje groenvoer. (in ieder geval iets waar hij dol op is)
Zo gaat Poco op den duur leren dat als je vriend naar jou toegaat, er voor hem ook iets leuks aan vastzit, en zal hij het bijten waarschijnlijk achterwege laten.
Beloon hem uiteraard nooit als hij bijt!
Het is ook van belang dat jij Poco ook aandacht blijft geven, als je vriend erbij is. Zo zal Poco zich niet "achteruitgesteld" voelen.
Wel volhouden, want het zal niet meteen werken. Maar parkietjes zijn slim, dus Poco zal op een gegeven moment de link wel leggen.

Succes. ;)

Groetjes, Sonja.

Missa

#4
Ok bedankt, dit zullen we zeker proberen!! Mijn Pocotje achteruitsteken zal ik nooit doen daar zie ik hem veel te graag voor! :wub:

Groetjes Missa





Dat begrijp ik hoor Missa.  ;)  Maar ik bedoelde meer dat het zou kunnen dat je kleine Poco dat zo voelt op het moment dat je vriend bij je komt staan, snap je. ;)