eet alleen het loof van wortels

Gestart door Sterre, augustus 18, 2015, 13:46:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sterre

Hallo,
Mijn parkiet 1 1/2 jaar oud heeft bij zijn vorige baas nooit fruit of groente gehad, en eet dus alleen zaden. Ik heb hem nu 3 weken, bied van alles aan, maar neemt niets ervan. wel het loof van wortels daar zit hij aan te knabbelen. maar andijvie of wat dan ook, hij is er bang van als ik het in zijn kooi hang. hoe moet ik dit gaan aanpakken ?

wanneer mag een parkiet uit zijn kooitje om rond te vliegen, moet hij dan echt op mijn vinger zitten ? ik laat nu af en toe zijn deurtje voor 10 min. open staan, maar hij komt zijn kooi niet uit. Wil ik te veel ?

Iris7

Gewoon blijven aanbieden en proberen. Hier is het gelukt met bloemkool en broccoli, blijkbaar vonden ze de roosjes minder eng dan blaadjes.

Wat betreft het los laten vliegen, ook heel veel geduld hebben. Ooit komt je parkiet er wel uit.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

grasje

bij de 2 van mij heb ik ook wekenlang elke dag groente/fruit aangeboden waar ze niet eens naar keken... :-\

heb toen dagelijks verse gras-aren aangeboden.....daar begonnen ze wel aan te knabbelen...toen heb ik het uitgebreid met een klein stukje bloemkool-blad en dat namen ze toen ook.....

nu geef ik ze elke dag gras-aren en wat groente....ze eten het allemaal..

zou dus vol blijven houden en wat gras-aren proberen....succes ermee....

Meryamib

Wat is gras-aren en waar haal je dat vandaan?