Parkietje verlatings angst??

Gestart door kirtiz, augustus 11, 2015, 09:50:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kirtiz

Hallo,

Ik heb nu een parkietje ong 2jr, we dachten dat het een mannetje was later kleurde de dop toch bij en is het dus een vrouwtje.
Alleen hij schreeuwt heel veel vooral als hij ziet dat je weer naar boven gaat of weg loopt.
Word helemaal hysterische loopt heen en weer op zijn stok en als het hem lukt vliegt liefst achter je aan waar je naar toe gaat.

Hoe moet ik omgaan met dit gedrag?  :-\

grasje

misschien een maatje erbij halen? als dat mogelijk is...

met z'n 2en is altijd beter....

lijkt erop dat ie je nu als z'n maatje ziet.....

kirtiz

Ja nog eentje erbij word me beetje te veel..ik heb hiervoor ook altijd 1gehad die was heel anders.

Ik denk dat ik hem maar niet meer zoveel aandacht geef???

Kleintjes

Minder aandacht geven is helemaal gemeen, dan gaat je parkietje zich zeker eenzaam voelen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

kirtiz

Niet minder aandacht maar alleen op de momenten dat hij heel extreem schreeuwt en heen en weer gaat lopen. Want geloof me parkietje krijgt meer dan genoeg aandacht alle vrijheid hele dag is z'n kooi open dat hij op z'n speel rekje kan uitleven.

Kleintjes

Dat kan helpen inderdaad, aandacht geven op de "goede" momenten en niets doen op de 'slechte' momenten.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

JudithO

Die van mij (ik heb er 2) roepen ook altijd als ik wegga, zelfs al als ik bij de deur sta. Als ik thuiskom is het ook feest.
Dan zijn die van mij met z'n tweeën en hebben dus elkaar nog. Dus ik kan me voorstellen dat het bij jou helemaal feest is omdat hij alleen zit.