Ik wil mijn parkietje laten broeden maar ben niet zeker van het geslacht

Gestart door Findik, augustus 10, 2015, 23:52:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Findik

Hallo beste parkietenliefhebbers,

Ik heb een vraagje. Ik heb onlangs het parkietje van mijn nichtje overgenomen, toen zij het parkietje 1,5 jaar geleden kocht werd haar verteld dat het een popje is.

Dus ik ben al sinds een weekje op zoek naar een mannelijk parkietje voor haar als gezelschap en om eventueel te broeden.

Toen ik op internet keek hoe je een geslacht bepaald, kwam ik een foto tegen met gekleurde snaveltjes, zie de bijlage.

Daar staat dat de snavel van de parkiet duidelijk paars, roze of blauw is als het een mannetje is.

Nu valt het mij op dat mijn parkietje ook een roze snaveltje heeft... Ik heb een fototje van haar (hem) erbij gedaan.

Kan iemand aan mij vertellen of mijn parkietje nou een mannetje of een popje is?

Is wel belangrijk als ik ze wil laten broeden hehe😅

Erg bedankt alvast!

Groetjes,
Findik

DarkWolf

Aangezien het toch wel écht roze is en ik er ook een blauwe schijn in zie, ga ik toch voor een mannetje.

Findik

Beste DarkWolf,

Dank voor uw reactie. Parkietje lijkt dan inderdaad op een mannetje he.

Hoop nog dat ik een paar andere bevestigingen ontvang op mijn vraag voor de zekerheid, voordat ik een popje voor hem ga kopen.

Anybody else met ervaring?

Furby2014


Findik

Bedankt allemaal voor het antwoord, ik heb in de tussentijd al een popje gekocht voor mijn mannetje :) :) :)

Furby2014

Aaaaah war schattig! Ging her gelijk goed? Ik ben benieuwd want ik heb sinds twee dagen een vriendinnetje erbij voor Gaga maar ze zijn nog niet aan het snavelen en poetsen. Hoe lang kan het duren voordat ze een koppel worden? Hoe ging het bij jou?

Findik

Nee in het begin moest ik ze wel scheiden en zette ze alleen bij elkaar als ik erbij was.
Had van gaas zo een scheiding in de kooi gedaan, zodat ze wel dicht bij elkaar waren maar niet elkaar pijn konden doen.

Omdat ze nog een jonkie is, ging ze zichzelf steeds beschermen tegen hem. Hij wilde natuurlijk al knuffelen en haar versieren. Ze had hem zelfs een gaatje in zijn snavel gebeten, echt zielig was dat maar hij bleef naar haar toe gaan.
Overdag ben ik op werk dus dan scheidde ik ze maar in avond zette ik ze weer bij elkaar en in het begin scheidde ik ze ook in de nacht.

Op een gegeven moment kwam ik van werk en had Druifje (het popje) zich weten te wurgen aan zijn kant. En dit lukte haar de volgende dag ook. Dit gebeurde ongeveer 1,5-2 weken nadat ik haar had gekocht.
Dus daarna heb ik de gaas weer weggehaald en gaan ze nu heel leuk met elkaar om. Soms maken ze wel ruzie maar niet zo dat ze elkaar schaden.

Zie de foto's van de ontwikkeling:) Op een foto zie je de gaas midden in de kooi en zie je ze beide aan 1 kant naar elkaar toe kijken.

Nadeel is wel dat ze zijn gedrag ook heeft overgenomen. Eerst kwam ze op me vinger en sliep ze en nu wilt ze net als hij steeds weg naar de kooi