Veertjes opzetten en "krabben" met snaveltje

Gestart door Nicki.vdr, augustus 10, 2015, 17:18:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nicki.vdr

Hallo (:

Ik ben Nicki en heb nu 2 weken een grasparkietje van 12 weekjes oud. Ze heet Babs. Ik ben zelf nog vrij nieuw in dit wereldje. Thuis hebben we altijd een parkietje gehad en nooit een ziekte gehad. Echter, bij Babs denk ik dat het anders zit ):

Ze zet vaak haar veren op en "krabt" dan (als het ware) met haar snavel onder haar vleugeltjes en bij haar staart. Ik weet niet of ze gewoon in de rui is of dat ze ziek is. Ze heeft overdag soms haar oogjes even dicht en ze eet alleen parkieten zaad (trosgierst, gedroogde perzik/cranberry vindt ze nog niet  echt lekker). Ze eet wel voldoende en speelt minimaal (in vergelijking met vroegere ervaringen met parkieten). Ze luistert wel goed though.

Maak ik me zorgen om niks of is ze toch ziek? Voordat ik naar de dierenarts ga en een fortuin betaal terwijl er niks aan de hand is.

Mijn dank is suuuupergroot ^.^

X Nicki en Babs

Iris7

Dat 'krabben' klinkt als gewoon poetsen. Zet ze haar veren steeds heel even op of zit ze constant met opgezette veren?
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Nicki.vdr

Ze zet haar veertjes zo nu en dan op. Ze zit niet constant met opgezette veertjes.

Iris7

Het klinkt niet echt alsof ze ziek is, maar van hier is dat lastig te beoordelen.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).