Mogen parkietjes gras?

Gestart door Sterre, augustus 10, 2015, 11:25:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sterre

ik heb gelezen ergens dat ze ook gekweekt gras mogen, maar mogen ze ook gewoon gras ?

Sterre


Loeky

Als er geen uitlaatgassen, verdelgingsmiddel op zitten kan het wel, maar ik zou eerder voor muur gaan of wortelloof.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

grasje

hoi.

parkieten mogen ook "gewoon" gras...vooral de aren waar het zaad in zit vinden ze heerlijk...

alleen moet je het dan niet langs de kant van de weg plukken ivm giftige uitlaatgassen....maar ergens langs een boerenpad of langs het water..ook niet in een weiland omdat dat meestal bemest word en dat is ook giftig voor parkieten..

ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is voor je?

ps: die van mij vinden het heerlijk....

JudithO

Die van mij zijn ook wel gediend van een sprietje gras op z'n tijd :)

Sterre

oke bedankt, ik heb voor mijn deur een parkje, waar geen hond of auto komt, dus schoon gras, ik kan daar ook de halmen plukken.

ik leest overal dat nou weer de treurwilg niet mag, nou heb ik net mooie takken gesnoeid van een deel van de wilg, die met de storm was afgeknapt. als het wel mag, na goed gewassen te hebben, moeten ze dan gedroogd worden, of mogen ze dan de kooi in. zo niet, dan moet ik op zoek naar andere bomen.

Kleintjes

Treurwilg schijnt niet goed te zijn. Beter neem je 't risico niet en kies je andere takken. Knotwilg, bijvoorbeeld, is wel erg geschikt en relatief makkelijk aan te komen. Fruitbomen (behalve kersen / pruimen), hazelaars en nog vele anderen, zijn ook zeer geschikt.

Ik meen dat er ergens 'n hele discussie is over treurwilgenhout, weet 't even niet zeker. Men is 't er niet over eens of 't nu wel of niet schadelijk is.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sterre

luid en duidelijk, bedankt, nu weet ik het gewoon zeker. ga weer op zoek naar takken.

grasje

treurwilg is alleen in het voorjaar niet goed voor de parkieten

en dan vooral de jonge, dunne nieuwe scheuten..daar zit dan een grote concentratie schadelijke stof in..

dus als je nu dikke takken pakt is er niks aan de hand...


Sterre

dat meen je toch niet, heb ik net alles weggegooid  :-[ :'( nou weet ik het niet meer, kan het nu wel of niet  ::)

de takken kwamen van een stuk afgebroken tak van de treurwilg,

Kleintjes

Citaat van: grasje op augustus 15, 2015, 22:32:03
treurwilg is alleen in het voorjaar niet goed voor de parkieten

en dan vooral de jonge, dunne nieuwe scheuten..daar zit dan een grote concentratie schadelijke stof in..

dus als je nu dikke takken pakt is er niks aan de hand...
Daarover lopen de meningen dus nogal flink uiteen. Volgens de een is 't veilig, volgens de ander niet.
Ik zou persoonlijk 't risico niet nemen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Six-pack

Citaat van: Sterre op augustus 15, 2015, 23:10:47
dat meen je toch niet, heb ik net alles weggegooid  :-[ :'( nou weet ik het niet meer, kan het nu wel of niet  ::)

de takken kwamen van een stuk afgebroken tak van de treurwilg,

Zelf afgebroken? Zonder sapstroom is het al gauw feest voor schimmels en bacteriën.
Wat erin zit was je er niet af.