lust geen eivoer?

Gestart door MenMenM+, september 17, 2015, 11:26:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MenMenM+

Hoi,

Onze parkiet Sam is inmiddels in zijn eerste rui, maar hij eet geen eivoer. We hebben het droog, nat en minder nat geprobeerd. Ook door de zaadjes, maar dan zie je toch niet goed wat hij ervan eet. Wat kan ik het beste doen of hoe maak ik het lekkerder? Of moeten we aan een echt gekookt kippenei gaan denken? Zo ja, hoeveel geef je er dan van en is dit wel vergelijkbaar?

Fruit en groente eet hij wel goed, i.t.t. zijn voorgangers (we hebben eerst twee parkieten gehad, maar deze vlogen helaas in een onbewaakt ogenblik weg bij hun oppasadres). Overigens zijn we nog in afwachting van een maatje voor hem, dat komt goed.

Bedankt en groeten,
Monique

Iris7

Je kunt er interessant voedsel bij hangen zoals een stukje trosgierst of groente. Heeft Sam een vaste plek in de kooi? Dan kun je het ernaast hangen.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

MenMenM+

Beste Iris7,

Dank voor je reactie. Inmiddels hebben we eigeel met kwark gemengd geprobeerd, maar dat papje kreeg afkeurende blikken... Toen hebben we los eigeel geprakt en bij het zaadvoer gemengd. Tja, op gaat het niet, maar ik heb de indruk dat er wel wat van binnen komt. Hoe erg is het eigenlijk als hij geen ei(voer) binnenkrijgt?

Hartelijke groet,
Monique

JudithO

Hier eten ze wel eivoer, maar ze eten nooit alles op (lees: kruimels). Ik geef het in een snoepbakje, 2x per week. Ook als ze in de rui zijn.