veel vragen en hulp nodig

Gestart door Sterre, augustus 09, 2015, 21:28:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sterre

hallo parkieten baasjes en vrouwtjes,
Sind ruim 1 week heb ik een parkietje een mannetje, die de vorige eigenaar niet meer wilde, omdat hij elke dag werkte en geen tijd voor het diertje had. Ik wilde hem wel hebben, heb hem Birdy genoemd. Birdy was bij zijn vorige baasje handtam, gaf zelfs kusjes. Nadat ik Birdy 2 dagen met rust gelaten had, om te wennen aan zijn nieuwe omgeving als ook zijn vrouwtje. Ik heb hem bij me op de grote tafel staan, waar ik aan eet en waar mijn laptop staat, zodat ik vaak bij hem zit. Ik steek zeker 3 x per dag mijn hand in de kooi, waarop hij mij alleen maar pikt, eerst zachtjes, dan langzaam iets harder, maar niet pijnlijk. Hij strekt zich helemaal uit, als mijn hand in de kooi gaat, en hangt wat achterover en  kruipt in elkaar als mijn hand bij hem is, doe ik tussen mijn duim en wijsvinger een trosje gierst, dan begint hij te eten, maar houd mijn hand in de gaten. ik doe dat trosje steeds verder van hem weg, zodat hij zich moet uitrekken om er bij te komen, maar zodra hij het te ver vind, stopt hij met eten, en stapt niet op mijn hand of vinger. Leg ik het trosje op mijn open hand, dan pikt hij mij alleen maar. Als ik tegen hem praat, gaat hij zijn oogjes sluiten en kijkt soms door de kiertjes. Ik heb het idee dat hij zich niet alleen voelt, hij speelt vaak met zijn wip en nog een kleurrijk hangertje met een belletje. Hij zit vaak van die kleine leuke geluidjes te maken, en soms is hij zo bezig met een speeltje, dan schuift hij heen en weer, en dan krijst hij wel is, waarop gelijk weer wat fluitjes te horen zijn. Ben ik op de goede weg, of moet ik meer doen ? zit toch ook te denken aan een maatje voor hem, wat zou ik dan het beste kunnen nemen. Heb vroeger wel vogels gehad, maar is te lang geleden om te weten hoe of wat. Hoop dat jullie mij op de goede weg kunnen helpen, want heb gelezen dat het steeds moeilijker wordt als de parkiet ouder wordt om hem tam te maken, ik zou hem zo graag af en toe lekker willen laten rond vliegen, maar durf dat echt nu niet aan. Heb ook nog vorige week een grotere kooi aangeschaft zodat er meer speeltjes inkunnen en hij lekker de ruimte heb. Op de foto zit hij nog in zijn oude kooi. Hoop op snelle antwoorden, alvast bedankt

JudithO

Je bent goed bezig, hoor ;)
Gewoon lekker de tijd nemen. Hij moet natuurlijk ook nog wennen aan zijn nieuwe huisje!
Aangezien hij bij zijn vorige baasjes handtam was, zal dit heus wel terugkomen als je er voldoende tijd in steekt.

Ik kan je foto niet zien en dus geen tips geven over een maatje.

Sterre

oke Judith bedankt, maar hoe zet ik dan een foto bij mijn tekst ? En kan je die foto bij mijn naam niet zien?

Vanmorgen de schrik op mijn lijf, was zijn water en zo aan het verschonen, vloog hij in een keer eruit, mijn slaapkamer in, gelukkig was mijn buitendeur dicht, anders had ik hem kwijt geweest  :'( hij heeft daar even rond gevlogen, ging elke keer op de kast zitten, waar ik niet bij kon, heb zijn kooi in de slaapkamer gezet, hij vloog er wel naar toe, ging er bovenop zitten, maar toen ik rustig naderde al pratende, vloog hij in mijn wasmand, waar ik hem zachtjes plaats liet nemen op mijn vinger, geweldig, hij bleef zo zitten, toen weer de kooi in, gelukkig hoefde ik hem niet met mijn handen te pakken, want dat schijnt niet goed te zijn. Maar in de kooi stapt hij nog steeds niet op mijn vinger.

JudithO

De foto onder je naam kan ik wel zien, maar die is veel te klein om er iets over te zeggen.
Een foto in je tekst plaatsen doe je als volgt:
Als je een bericht typt zie je onder het tekstvak 'bijlagen en andere opties' staan, met een plusje ervoor. Als je daarop klikt, verschijnen er nog wat opties.
Bij 'bijlage' klik je op 'bestand kiezen' en daar kun je je foto uploaden.
Dan klik je op verzenden om je bericht te plaatsen.
Appeltje eitje ;)

Sterre


JudithO

Inderdaad een mooie man. Wat een maatje betreft heb je het dan vrij makkelijk. Je kunt er zowel een man als een pop bij zetten.