voeding jong grasje

Gestart door rob-esmeralda, augustus 05, 2015, 18:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rob-esmeralda

Hallo.
Mijn vriend en ik hebben net 2 jonge blauwe grasjes op gehaald en we willen die tam maken. Ik begreep van degene waar we ze ophaalde dat ze gisteren uit het blok zijn gekomen en zij vertelde dat ze zelfstandig eten maar mijn ervaring met valkparkieten uit verleden is dat dit langer duurt.
Wat moet ik doen kan ik ze gewoon op zaad zetten of toch met de hand voeren want ze zitten heel stilletjes op de grond van de kooi.
Ze zitten al wel op stok dat wel maar ik twijfel over het voer en heeft er hier iemand advies voor me.
Groet,
Esmeralda

kristofdb

Ze lijken groot genoeg om zelfstandig te eten hoor. Wat ze precies eten kan je hier terugvinden http://parkietenfreak.nl/a-voeding.php. Persoonlijk geef ik ze de eerste maanden nog wat extra eivoer tot wanneer hun snaveltje duidelijk blauw of bruin wordt.

Succes ermee, mooie parkietjes trouwens.

rob-esmeralda

Na een dag of 2 zijn ze uiteindelijk wel gaan eten gelukkig maar ik merk wel dat ze als we een vol bakje neer zetten ze die in een keer mee plunderen en dan als we na poosje weer vullen gelijk weer eten dus we geven ze nu met kleine beetjes voer over meerdere bakjes verspreid in de kooi dan eten ze niet alles in 1 keer op. En het eivoer heb ik ook gedaan ja al heb ik nog niet echt idee dat ze dat eten volgens mij heeft rob dat nog niet veel moeten vullen vergeleken met het gewone voer. Hij had de opmerking gemaakt dat het minder gegeten word misschien ook aan die smaak wennen.
We voeren ze ook uit de hand vinden ze prachtig en ze komen dan echt samen bij je zitten en maken ruzie wie op de arm mag en wie op de hand haha.
We zien sinds gisteren wat blauwige kleur op de snavelband ontstaan dus ik vermoed dat beide een man is want ze gaan af en toe lekker tegen elkaar tekeer echte broertjes haha.
Groeten
Esmeralda