Twinky zijn tenen staan stijf

Gestart door Twinkywinky, augustus 05, 2015, 09:11:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Twinkywinky

Goedemorgen,

Sinds een aantal dagen kan Twinky zijn tenen niet meer bewegen. Zijn pootje is helemaal ingetrokken en hij houdt duidelijk (bewust of onbewust) het pootje van de grond of andere objecten. Hij eet en drinkt goed. Daarbij kan hij nog uitstekend vliegen en maakt hij zijn veren schoon. Wel slaapt hij heel veel (schuin). Ook het landen gaat schuin en voortbewegen doet hij door te kruipen. Zijn tenen voelen warm aan, dus er is doorbloeding.

Eergisteren ben ik naar de vogelarts geweest. Het kan een verlamming zijn of een zenuwbeschadiging. Hiervoor zijn medicijnen meegegeven. Ik vroeg mij af of het misschien ook niet een kneuzing kan zijn. Dat hij zijn tenen bewust stijf houdt. Er is geen enkele beweging in te krijgen/waargenomen.

Ik ben er benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen en mij eventueel tips kunnen geven. Hoe lang het herstel bijvoorbeeld gaat duren. Vooralsnog krijgt hij alle liefde en aandacht die hij op dit moment verdient. Lekker eten. Het is zo zielig want je staat machteloos.

Twinkywinky

Een aanvulling op het vorige: twee foto's.

Parkieten-Freak

Waarom denkt de dierenarts dat het hier om een verlamming gaat en wat voor medicatie heeft je parkietje gekregen?


Twinkywinky

Twinky is helaas vanochtend overleden. Waaraan is onbekend. Een heel mooi vrij leven heeft hij gehad met alles wat hij maar wensen kon. Een dag nadat ik het eerste bericht postte bewoog de ander kant (teentjes) ook niet meer. De VA gesproken nogmaals. 50% kans op calciumtekort. Ik mocht de dosering druppels verhogen, 30% kans op trauma en 20% kans op niertumor. Ik had hele goede hoop, maar vanochtend lag hij toch in de kooi. We laten hem als mooie eer opzetten en geven hem een speciaal plaatsje. 11 jaar lang bij mij gehad. Zo zonde, want precies een week geleden was er totaal niets aan de hand.

Twinkywinky

Als medicijn novacam meegekregen. 2x een druppel over eivoer.

Sara

Wat een spijtig nieuws dit. 11 Jaar is een mooie leeftijd, al maakt dat zo'n plots verlies zeker niet minder erg.
Heel veel sterkte!

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Twinkywinky

Het is verschrikkelijk om ermee om te gaan. Een groot gemis in huis. 11 jaar is inderdaad een mooie leeftijd, maar het plotselinge maakt het erg zwaar. 10 dagen geleden nog niets aan de hand en fris en vrolijk. Om hem een laatste eer te bewijzen laten we Twinky opzetten. Over vier weken is hij bij ons terug op z'n lievelingsvaas. Een tweede leven. Een heel fijn gevoel en prachtig dat dit kan.

Het is nu nog te vroeg voor een ander parkietje, maar ik sluit niet uit dat we graag onze liefde geven aan een nieuwe lieverd.