bijplaatsen na megabacterie

Gestart door esje, augustus 04, 2015, 10:33:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

esje

Ik had tot voor kort een pop en een mannetje ( 3 jaar). Het mannetje had een jaar geleden megabacterie en beide vogels zijn daar tegen behandeld. Toch is hij nooit meer helemaal de oude geworden, goed op gewicht gekomen. Tijdens onze vakantie is hij overleden. De pop is nooit ziek geweest, heeft zelfs overgewicht. Wat is nu wijsheid?  Een vogel bijplaatsen of niet? Dit zijn tot nu toe de afwegingen binnen ons gezin:
-Stel dat de schimmel toch niet volledig weg was dan zou de pop een nieuwe vogel kunnen besmetten.
-mocht het niet klikken dan zou ik vanwege dit besmettingsrisico de vogel niet ergens anders willen herplaatsen
-de pop is behoorlijk dominant, kan je daar wel een jong mannetje bij plaatsen?
-de pop is semi-tam ( vliegt los, komt op je hand en op uitnodiging soms bij je zitten), voor mij is dit voldoende, maar de kinderen hopen dat als ze alleen blijft zich meer op hen richt.
-zal een andere vogel dat semi-tam overnemen? of moet je die eerst apart zetten en dit leren?
- de pop  is sinds gister weer thuis, eet, vliegt, poetst en laat af en toe van zich horen ( nooit een echte kletser geweest). Is het verstandig eerst te zien hoe dit zich ontwikkelt?