nieuwe volière

Gestart door kristofdb, augustus 03, 2015, 18:55:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kristofdb

Hey beste vogelliefhebbers..

Ik wou horen wat jullie vinden van mijn volière. Oorspronkelijk was dit een serre die driemaal zo groot was. Omdat ze zodanig bouwvallig was heb ik ze verkleind en omgevormd/gerestaureerd tot een volière. De bewoners zijn grasparkietjes en misschien binnenkort ook zebravonkjes (ik twijfel nog..) Een geslaagd project of zijn er nog opmerkingen?

Hartelijk dank voor jullie reactie.


JudithO

Wauw, ziet er prachtig uit! Parkieten-paradijs ;)
Ik neem aan dat het gaas wat niet onderaan op een muur uitkomt, goed diep ingegraven is?

kristofdb

Hey Judith, bedankt voor je reactie. De gaas is inderdaad goed ingegraven, het zit zelfs in beton. Ik vraag me ook nog af of het voldoende windvrij is? Bovenaan heb ik maar een deel dakbedekking gemaakt, er is ook wel een binnenhok (die de vogels overigens nog niet gevonden hebben..).
Groet
Kristof

Iris7

Mooi zeg! Het is inderdaad misschien wel een beetje tochtig zo.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

JudithO

Joh, zolang ze in dat binnenhok kunnen kan het prima hoor, met de tocht! Zo'n paradijsje kunnen de meeste vogels alleen maar van dromen.

Sara

Gaan ze in het binnenhok? Het lijkt mij persoonlijk beter en veiliger als het volledig overdekt is, dus overal dakbedekking. Zo blijft de bodem droog (of kan het water volledig in de grond trekken?) en kunnen er geen uitwerpselen in de kooi vallen van wilde (eventueel zieke) vogels.  Het ziet er in ieder geval al heel goed en lekker ruim uit, knap werk!

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

kristofdb

Hey Judith

Ik heb nu een zitstok vlakbij het invlieggat van het binnenhok geplaatst. Hopelijk vinden ze nu de weg eens.. Voorlopig is het nog afwachten. Uitwerpselen dringen gewoon in de grond door. Ik ga er geregeld ook eens eens harken en verse houtsnippers toevoegen. Dank voor de complimenten!