man of pop? wie kan mij helpen?

Gestart door smnthaa, augustus 01, 2015, 12:46:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

smnthaa

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een nieuw parkietje er bij (andere was helaas overleden).
Er is gezegd dat het een popje zou zijn, maar ik zelf heb mijn twijfels... het gaat om de 'witte' parkiet.
Beide gaan erg leuk met elkaar om. knuffelen elkaar, geven voer over na elkaar etc.

Zou iemand mij hier mee kunnen/willen helpen? (heb zelf weinig ervaring)

Sara

Goh, dit is een twijfelgevalletje zo te zien. Op één foto zie ik een paarse neusdop en ben ik geneigd om 'man' te zeggen, een andere foto toont een neusdop met veel wit rond neusgaatjes en dat hoort normaal bij een pop. Ik ga toch eerder een gokje wagen op man, maar ik ben niet zeker.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

smnthaa

Vind het zelf ook erg lastig te zien...

Bedankt voor je reactie!

JudithO

Ik denk wel dat het een popje is. Ze heeft nogal duidelijke witte kringen rond de neusgaten.
Zo'n neusdop had mijn popje ook.

smnthaa


smnthaa


Kleintjes

Dat is 'n echte mannenneus, hihihi.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

smnthaa


smnthaa

Dan heb ik eigenlijk nog een vraag  :)
Ik heb nu dus blijkbaar 2 mannetjes...
Maar toch lijkt het of ze bij elkaar balts/versier gedrag vertonen..
Knuffelen, eten geven, veren poetsen... Onze groene parkiet maakt zich dan heel breed, knikt ijverig met zijn kopje en tikt telkens (hem inmiddels) vleugels aan..
Als hij dan uiteindelijk voer mag doorgeven is hij helemaal in de 'wolken' ook probeerd hij soms zijn pootje op hem/haar te zetten, alleen word dit dan snel afgekapt door de witte parkiet..  (Snap er af en toe niks van haha)

Is dit normaal als het 2 mannetjes zijn?

Loeky

Ja, hoor dat kan en is niet bijzonder hoor.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19