Grasparkietje bijt in pootje tot bloedens toe

Gestart door Raphael, juli 31, 2015, 23:56:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raphael

Ik heb een stelletje grasparkietjes waarvan er eentje de laatste dagen druk bezig is met haar pootjes. Ze lijkt erg geïrriteerd en blijft constant aan haar pootjes knagen tot bloedens toe. Ik weet niet wat het is, ik heb het parkietje eens van dichtbij bekeken maar kan op de wondjes na niks raars zien. Maar ze irriteert zich er zo erg aan dat ik denk dat ze niet meer lang zal hebben op deze manier. Ik hoop dat iemand mij hier een beetje de juiste richting op kan helpen want ik zit nu op het moment moeilijk zo nu net voor het weekend en met de nachtdienst...


Sara

Ik lees je post nu pas, hopelijk zal je morgen toch naar een vogelarts kunnen gaan. Een parkietje dat pijn heeft moet best zo snel mogelijk verzorgd worden door een dierenarts of liever nog door een vogelarts. Waaraan ik denk is dat het zou kunnen dat je parkietje last heeft van beestjes of schurftmijt aan de pootjes waardoor jeuk veroorzaakt wordt, maar ik beschik niet over de deskundigheid van een dierenarts dus ik weet het niet zeker. Wat je kan doen om de wondjes al te verzorgen voor je naar de dierenarts gaat, is voorzichtig ontsmettingsmiddel zonder alcohol op de wondjes aanbrengen.

Vele groetjes en beterschap voor het parkietje,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes