Valkparkiet schreeuwt.

Gestart door Diamondaaa, juli 23, 2015, 13:15:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondaaa

Hallo,

Ik heb sinds een half jaar een valkparkietje (man) genaamd Birdy. ;D Hij is erg tam. Alleen het probleem is dat hij ontzettend hard en veel schreeuwt als ik hem geen aandacht geef of als ik uit zijn zicht ben. Ik kan niet eens naar de badkamer zonder een constante schreeuw te horen. :'( Ik woon in een ruime studio (slaapkamer en woonkamer in 1) dus Birdy in een andere kamer plaatsen heeft geen zin. Ik heb al veel gelezen over dat het komt doordat hij mij ziet als zijn maatje. En dat ik het gedrag moet negeren en wanneer hij stil is hem juist aandacht moet geven maar tevergeefs werkt dit niet. Ook zijn leefomstandigheden zijn goed voor zover ik weet. Hij heeft een erg grote kooi met genoeg afleiding erin. Ook krijgt hij genoeg lichaamsbeweging. Mijn vraag; hebben jullie nog meer tips wat ik kan doen ? En lijkt het jullie slim om te overwegen om toch nog een tweede valkparkiet aan te schaffen(Al ben ik bang dat ze straks met z'n tweeën lopen te schreeuwen.) Bedankt alvast.

Groetjes

JudithO

Ik denk toch dat een maatje veel zal oplossen. Het zijn groepsdieren. Voor het welzijn van je valkje is het in ieder geval het proberen waard ;)